همه با هم، رویاهارو طراحی کنیم
Together As One, Designing The Dreams
ورود | ثبت نام
کاوش در دنیای UI-kit

پاسخ به سوالات متداول: یوآی کیت(UI-kit)

تاریخ انتشار

آخرین بروزرسانی

محتوای مقاله

طراحان وب سایت همیشه به دنبال ابزاری برای بهبود فرآیند طراحی هستند. UI-kit ها شاید همان ابزار باشند.

در این مقاله سعی کردیم به مهمترین سوالاتی که در ذهن شما برای استفاده از UI-kit ممکن است باشد پاسخ دهیم.

این مقاله به شما کمک خواهد کرد در دنیای پیچیده UI-kit کاوش کنید.
همچنین اگر درباره UI-kit ها یا به طور کلی درباره دنیای طراحی UI کنجکاو هستید به شما پیشنهاد می کنیم تا مقاله: UI-kit  چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟ را مطالعه کنید.

1) UI-kit چیست ؟

UI-kit چیست؟

یو آی کیت یک مجموعه از عناصر گرافیکی، قطعات مختلف مورد نیاز برای طراحی یک رابط کاربری گرافیکی و در نهایت یک قالب همه کاره است. این عناصر ممکن است شامل، دکمه ها، منوها، آیکون ها و فونت های هماهنگ با آن یو آی کیت باشد. چه یک طراح وب باشید، یا یک توسعه دهنده نرم افزاری یا حتی یک مدیر محصول، UI-kit تمام اجزای موردنیاز شما را در اختیارتان قرار می دهد تا ساخت وبسایت یا اپلیکیشن را برای شما راحت تر کند.

2) برای باز کردن و استفاده از یک UI-kit به چه چیزی نیاز دارم؟

برای باز کردن و استفاده از یک UI-kit به چه چیزی نیاز دارم؟


برای استفاده از فایل های یو آی کیت معمولاً شما نیاز به یک نرم افزار طراحی گرافیکی دارید. معمولاً این فایل ها با استفاده از Figma یا Adobe XD یا حتی Sketch قابل استفاده خواهند بود. پس از بازکردن یک UI-kit شما قادر به ویرایش اجزای مختلف آن خواهید بود.

3) آیا می توانم UI-kit را ویرایش کنم؟

آیا می توانم UI-kit را ویرایش کنم؟

بله می توانید همه اجزای آن را تغییر بدهید تا با سلیقه شما سازگارتر شود. با این حال توصیه می شود یک حساب کاربری فیگما یا هر پلتفرم دیگری که برای دیدن یو آی کیت از آن استفاده می کنید را داشته باشید. طرح را دانلود کنید و آن را از حالت فشرده خارج کنید. برای مثال اگر در فیگما هستید فایل Fig را در فیگما وارد کنید و بعد می توانید آن را با توجه به نیازهای خودتان ویرایش کنید

4) آیا می توانم طراحی و ویرایش های خودم در یک UI-kit را بفروشم ؟

آیا می توانم طراحی و ویرایش های خودم در یک UI-kit را بفروشم ؟

بله می توانید فقط قبل از اینکار مطمئن شوید که سایت یا پلتفرمی که فایل اولیه UI-kit را از آن دریافت کرده اید چه قوانین و مقرراتی را برای این کار گذاشته است و توصیه می کنیم که سایتی را که می خواهید طرحتان را در آن به فروش بگذارید حسابی چک کنید!

5) آیا می توانم در طراحی یک UI-kit مشارکت کنم و پیشنهادات خودم را به تیم طراحی آن بدهم؟

آیا می توانم در طراحی یک UI-kit مشارکت کنم و پیشنهادات خودم را به تیم طراحی آن بدهم؟

بله، مشارکت در طراحی یک یو آی کیت یا ارائه پیشنهادات به تیم طراحی آن می‌تواند یک کار مفید باشد. اکثر پروژه‌های یو آی کیت توسط تیم‌های طراحی یا شرکت‌های پشتیبانی وب انجام می‌شوند، گاهی اوقات این تیم‌ها از ایده‌ها و نظرات دیگران نیز استفاده می‌کنند. برای ارتباط با تیم طراحی UI-kit ما می توانید به ما ایمیل بزنید یا با ما در شبکه های اجتماعی ارتباط بگیرید.

6) آیا استفاده از UI-kit ها در طراحی اجباری است ؟

آیا استفاده از UI-kit ها در طراحی اجباری است ؟

استفاده از یو آی کیت ها در طراحی اجباری نیست و وابسته به موقعیت و پروژه شماست. اما امروزه بسیاری از کارفرمایان ترجیح می دهند به سرعت و با کیفیت بالا سفارشات خود را تحویل بگیرند. یو آی کیت آماده می تواند روند طراحی را برای شما بسیار سریع تر کند.

7) آیا استفاده از UI-kit خلاقیت در طراحی را از بین می برد؟

آیا استفاده از UI-kit خلاقیت در طراحی را از بین می برد؟

خیر، یو آی کیت ها خلاقیت در طراحی را از بین نمی برند بلکه می توانند به طراحان کمک کنند تا به صورت سریع تر و کارآمدتر به اهداف نهایی پروژه خود برسند. استفاده از یو آی کیت ها در طراحی سایت یا اپلیکیشن فرایندها را تسهیل می کند. اما به صورت کلی ممکن است باعث محدودیت خلاقیت یک طراح شود. زیرا گرایش ها را به سمت الگوهای ثابت می کشاند.

8) تفاوت بین UI و UX در چیست ؟

تفاوت بین UI و UX در چیست ؟

در طراحی دیجیتال رابط کاربری(UI) به نحوه تعاملات کاربران، ظواهر و احساس منتقل شده به کاربر در مقابل یک صفحه وب یا یک برنامه، اشاره دارد. در حالی که تجربه کاربری(UX) تجربه کلی کاربران با محصولات یا وب سایت را هدف قرار می دهد. در حقیقت UX مبحث بزرگتری است.

9) کدام برای یادگیری بهتر است؟ UI یا UX

کدام برای یادگیری بهتر است؟ UI یا UX

به صورت قطعی نمی توان گفت، هر دو این مباحث امروزه ضروری به نظر می آیند و متقاضیان زیادی در بازار کار دارند. به صورت کلی طراحی UI برای خوب و جذاب جلوه دادن یک محصول در نظر کاربران مهم است و طراحی UX برای اطمینان از موثر بودن و استفاده آسان از محصول در تعامل با کاربران می باشد.

10) آیا UI-kit ها را تا هرجا که بخواهیم می توان شخصی سازی کرد؟

آیا UI-kit ها را تا هرجا که بخواهیم می توان شخصی سازی کرد؟

بله ! کیت های رابط کاربری برای طیف وسیعی از کاربران ساخته می شود، از جمله افراد دارای معلولیت های حرکتی. ویژگی هایی مثل کنتراست رنگ، اندازه فونت و... همگی تضمین می کنند که شما می توانید یک یو آی کیت 100% شخصی سازی شده را داشته باشید اگرچه آن را از سایت های تولید کننده قالب پیش ساخته دانلود کرده باشید.

11) چطور UI-kit مناسب خودمان را پیدا کنیم؟

چطور UI-kit مناسب خودمان را پیدا کنیم؟

باید به دنبال یک کیت باشید که متناسب با نیازهای شما باشد. کیت های یو آی باید به شما امکان دهند که عناصری مانند رنگ، فونت، اندازه دکمه ها و... را به راحتی تغییر دهید. عامل دیگری که باید در نظر گرفته شود سازگاری کیت یو آی با پروژه شما و ابزارهایی است که برای پروژه خود استفاده می کنید. به عنوان مثال اگر پروژه شما از فیگما استفاده می کند اطمینان پیدا کنید که کیت مورد نظرتان با فیگما سازگار باشد.

12) بهترین ابزارهای UI و UI-kit ها کدامند؟

بهترین ابزارهای UI و UI-kit ها کدامند؟

ابزارهای زیادی برای طراحی رابط کاربری یا تغییر و توسعه کیت های یوآی توسعه یافته اند. مثل: فیگما که البته مشهورترین و بهترین این نرم افزارها است. در مرحله های بعدی نرم افزارهایی مثل :Sketch- InVision- Craft و....

13) آیا UI-kit ها مهم هستند؟

بله. یک کیت رابط کاربری خوب می تواند با صرفه جویی در زمان و پول شما که معمولاً برای ساختن مکرر یکسری اجزای همیشگی صرف می شود، بازدهی شما و سرعت پروژه را تا 10 برابر بیشتر کند. به عبارت ساده تر شما یک ابزار عالی برای ساختن یک نمونه اولیه(prototype) از شکل و ظاهر رابط کاربری خود دارید، بدون اینکه مجبور باشید هفته ها صرف ایجاد تک تک تکه های آن مثل دکمه و آیکون و... کنید.

نتیجه گیری

کاوش در دنیای UI-kit ها

طراحان برای اطمینان از منحصربه فرد بودن پروژه خود باید به UI-kit ها به عنوان یک ابزار نگاه کنند نه عصای جادویی. همیشه سعی کنید تا کیت رابط کاربری را که از سایت های مختلف یا سایت Oneux دریافت کرده اید کمی شخصی سازی کنید. کیت های یوآی برای بسیاری از پروژه های طراحی از وب سایت ها تا اپلیکیشن ها مفید هستند، به شرطی که از آنها خوب استفاده کنید.

حبیب عرب

حبیب عرب

حبیب عرب هستم لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی دارم و به زبان های فرانسه و اسپانیولی هم مسلطم بیش از 12 سال است در حوزه ترجمه زبان فعالم . علاقه ام به زبان های خارجی به طرف تولید محتوا و مقاله نویسی تجربی هدایتم کرد. از آنجایی که ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود تجربه شما در وب سایتمان استفاده می کنیم. با مرور این وب سایت، شما با استفاده از کوکی ها موافقت می کنید.
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.