همه با هم، رویاهارو طراحی کنیم
Together As One, Designing The Dreams
ورود | ثبت نام
اهمیت یو آی کیت - UI-kit

اهمیت یو آی کیت (UI-kit) در طراحی وبسایت فروشگاهی

تاریخ انتشار

آخرین بروزرسانی

محتوای مقاله

امروزه بیش از 1.1 میلیارد وب سایت در فضای آنلاین وجود دارند. دیده شدن در چنین فضای آنلاین شلوغی بسیار سخت است. برای محبوب شدن در بین مخاطبان خود و رشد سریع جامعه کاربرانتان، ضروری است که با طراحان حرفه ای مشورت کنید، تا به شما بگویند چگونه یک کیت UI وب می تواند به راحتی به کسب و کار آنلاین شما کمک کند.

اگر دوست دارید بیشتر درباره مفهوم اصلی یو آی کیت ها بدانید احتمالاً مقاله : یو آی کیت چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم به درد شما خواهد خورد.

فرآیند طراحی وب، به زبان ساده چیست؟

یک وب سایت جذاب به طراحی خوب UI/UX نیاز مبرم دارد، با این حال بدون اینکه زیاد وارد جزئیات تخصصی شویم، می توان این فرآیند را در پنج مرحله خلاصه کرد:

پایه ریزی (Planning)

طراحی وب با یو آی کیت

همه چیز با درک اصول اولیه شروع می شود: توضیح اهداف وب سایت، جامعه مخاطب هدف و خصوصیات آن، ارزش افزوده ای که به ارمغان می آورد، چشم انداز رشد و... . یک تیم حرفه ای طراحی وب سایت به شما کمک می کند تا جایگاه خود را در فضای آنلاین، بشناسید. در این مرحله باید بدانید چه چیزی شما را از رقبایتان متمایز می کند.

طراحی (Design)

طراحی وبسایت با یو آی کیت

در این مرحله اسکلت اولیه پروژه وب سایت شما، ایجاد می شود. این مرحله شامل چیدمان (Layout) ، طراحی رنگ آمیزی وب سایت، انتخاب و پیاده سازی فونت ها، تایپوگرافی، تصاویر و در نهایت هویت بصری وب سایت شما، است. یک کار مهم دیگر در این مرحله تمرکز بر طراحی رابط کاربری (UI) است. به یاد داشته باشید یک طراحی خوب به پروژه شما ارزش می بخشد، خواه یک وبلاگ ساده داشته باشید یا یک پلتفرم تجارت الکترونیک یا یک کسب و کار فروشگاهی.

توسعه (Development)

توسعه وب سایت با استفاده از یو آی کیت

در این مرحله، طراحی استاتیک به یک نمایش بصری و کاربردی در وب سایت تبدیل می شود. با طراحی اهدافی که در مراحل قبلی درست کرده اید، توسعه دهندگان فرانت اند و بک اند، پروژه شما را به تکامل نهایی می رسانند. در این مرحله پلتفرم ها، ویژگی های رابط کاربری و قابلیت های وب سایت نهایی می شوند.

آزمایش کردن (Testing)

طراحی وبسایت با یو آی کیت

چک کردن و آزمایش های قبل از راه اندازی نهایی، کلید موفقیت یک وبسایت هستند. در حالت ایده آل درست کردن یک فرآیند آزمایش جامع که توسط متخصصان حرفه ای انجام شود باید شامل: کوچکترین جزئیات، تمامی لینکها، و نقشه سایت شود. باید مطمئن شوید که تجربه کاربری در وب سایت شما بی نقص و سالم باشد. این مرحله بسیار مهم است و پروژه شما تنها بعد از موفقیت کامل در این مرحله است که می تواند به جلو برود.

راه اندازی (Launch)

ساخت وب سایت با یو آی کیت

خب حالا به لحظه ای که منتظرش بودید رسیدیم! پروژه یا همان وب سایت شما راه اندازی می شود و در یک آدرس اینترنتی برای تمام دنیا قابل دسترس خواهد بود.

با این حال این مرحله در حقیقت شروعی بر کار شماست. مراحل بعد از این به عنوان مثال، گرفتن بازخورد از کاربران و ایجاد ارزش افزوده برای وبسایت و... هستند. در روزهای اولیه راه اندازی جمع آوری نظرات کاربران بسیار ارزشمند است و توصیه می کنیم حتماً این کار را انجام دهید.

پنج اشتباه رایج مارکتینگ که در طراحی وب سایت پیش می آید

یو آی کیت ها و طراحی وب سایت فروشگاهی

84 درصد از طراحان حرفه ای وب سایت فکر می کنند طراحی وب سایت شلوغ و بی نظمی در طراحی UX رایج ترین اشتباهی است که برندها مرتکب می شوند. خب به نظر شما دیگر چه چیزی برای کسب و کار شما و طراحی وبسایت شما مضر خواهد بود؟ بیاید به لیست زیر نگاهی بیاندازیم:

  • عدم دسترسی مناسب: متاسفانه خیلی از طراحان به این فکر نمی کنند که کاربران دقیقاً چگونه در وب سایت آنها به جستجو می پردازند. وقتی که یک تیم طراحی UI/UX حرفه ای داشته باشید آنها یک پالت رنگی ایجاد می کنند. و تضمین می کنند که خوانش وب سایت شما به بهترین وجه باشد.
  • طراحی نامناسب برای موبایل: اخیراً، استفاده از موبایل برای ثبت سفارش در وب سایت های فروشگاهی، تبدیل به یک روتین معمولی شده است و البته در حال رشد مداوم است. اما برخی از وب سایت ها، طراحی خوبی برای کاربران موبایلی خود ندارند. این موضوع می تواند باعث نومیدی کاربران و تجربه ضعیف کاربری، شود. یکی از وظایف طراحان UX/UI اطمینان از جذابیت یکسان نسخه دسکتاپ و موبایل است.
  • نداشتن استراتژی صحیح: وقتی که از "طراحی وب عالی" حرف میزنیم فقط درباره یک ظاهر هنری صحبت نمی کنیم. منظور ما بیشتر یک وبسایت است که هویت بصری خاص خودش را داشته باشد. مسیر طی شده توسط کاربران از صفحه اصلی به تسویه حساب نهایی باید مشخص و روشن باشد، استراتژی UX باید تدوین شده باشد. به یاد داشته باشید یک Layout بد منجر به کاهش درآمد شما خواهد شد.
  • کمک نگرفتن از دیگران: شاید این مورد بسیار عجیب باشد اما بسیاری از طراحان متوجه نیستند که یک پروژه طراحی وب سایت حتماً نیازمند یک "تیم" است. این فرآیند یک تلاش تیمی است که به تلاش های طراحان فرانت اند و بک اند به صورت مشترک نیاز دارد. همکاری تیم توسعه وب سایت با یکدیگر بسیار حیاتی است. به یاد داشته باشید یک پروژه وب سایت برای یک طراح بسیار دشوار و سنگین است حتی اگر مهارت های زیادی داشته باشد.

تیم های طراحی به غیر از ساخت چیدمان (Layout) دیگر چه وظایفی دارند؟

تیم طراحی و یو آی کیت

اصولاً هدف از جمع آوری یک تیم طراحی و توسعه دهند وب، ایجاد پایه ای قوی برای وب سایت شما است. آنها وب سایت را مطابق با نیازهای مارکتینگ شما می سازند. یک تیم اختصاصی طراح وبسایت برای تمام موضوعات در وب سایت شما یک راه حل سفارشی و اختصاصی دارد. در عین حال آنها موظف هستند که تعیین کنند چه بخش هایی از وب سایت نیازمند تغییرات وسیع هستند یا اینکه کدام لینک می تواند بهتر شود.

یک تیم اختصاصی حرفه ای صاحب کسب و کار را هم در فرآیند طراحی مشارکت می دهد. بنابراین جدا از پیکربندی کلی وب سایت (Layout) تیم های طراحی و توسعه وب بر ارائه راه حل های تجاری اختصاصی نیز تمرکز دارند و به موفقیت ایده کلی شما به عنوان صاحب کسب و کار نیز اهمیت می دهند.

چرا طراحان وب سایت به یو آی کیت ها توجه نمی کنند؟

طراحی وب سایت با یو آی کیت

متاسفانه اغلب طراحان وب سایت فراموش می کنند که فایل های کیت رابط کاربری (UI-kit) را در اختیار مشتریان خود قرار دهند. دلایل این امر می تواند متفاوت باشد : گاهی اوقات اعتماد کافی به مشتری را ندارند و فکر می کنند با در اختیار گذاشتن این فایل ها ممکن است چیزهایی خارج از کنترل آنها وارد وب سایت شود یا بعضی اوقات واقعاً اهمیت این فایل ها و به طور کلی رابط کاربری را برای صاحب کسب و کار، متوجه نیستند.

به هرصورت، نداشتن کیت یو آی می تواند بروزرسانی بعدی وب سایت شما را وحشتناک کند یا چالش های غیرقابل وصفی را برای کسب و کار شما به وجود آورد.

یو آی کیت (UI-kit) وبسایت چیست؟

یو آی کیت (UI-kit) وبسایت چیست؟

کیت های یو آی کیت مجموعه ای از قالب های رابط کاربری هستند که عناصر دیجیتالی سایت شما در آن ذخیره شده اند، این عناصر شامل: فونت ها، فایل های طراحی لایه بندی شده، آیکون ها، و فایل های HTML/CSS است که دستورالعمل های UI/UX، است.

اگر سوالات بیشتری درباره یو آی کیت ها دارید احتمالاً جواب آنها را در مقاله: کاوشی در دنیای جذاب UI-kit (سوالات متداول) پیدا خواهید کرد.

چرا کیت یو آی برای وب سایت ها مهم است؟

بر اساس نظر سنجی شرکت Adobe بیش از 90 درصد از طراحان برای ساده سازی کار و افزایش بهره وری از کیت های یو آی استفاده می کنند.

استفاده از کیت های رابط کاربری باعث صرفه جویی در وقت می شود. آنها چیدمان (layout) و اجزای از پیش طراحی شده را دارند که در وقت و انرژی یک طراح تاثیر به سزایی دارد. یک طراح می تواند به سرعت این عناصر را سفارشی کرده و در پروژه خود ادغام کند و به همین ترتیب ساعت ها در وقت خود و فرآیند طراحی صرفه جویی کند.

فواید کیت های یو آی برای کسب و کار ما چیست؟

فواید کیت های یو آی برای وبسایت چیست؟

داشتن یک کیت یو آی مانند داشتن قطعاتی از یک پازل است. شما می توانید با استفاده از عناصر آن کیت، طراحی وب سایت خود را منعطف تر کنید. اما بیاید ببینیم دلایل دیگر برای مفید بودن یو آی کیت، کدامند:

  • سبک همه پروژه ها را یکپارچه می کند؛ با کیت یو آی شما می توانید یک هویت بصری یکنواخت و یکپارچه را در سراسر وب سایت خود اجرا کنید. البته کار شما در آپدیت سایت هم ساده تر خواهد بود، وقتی که عناصر جدیدی را به سایت خود اضافه کنید، با استفاده یو آی کیت ها آنها با وبسایت شما هماهنگ خواهند بود و این یک ظاهر حرفه ای و منسجم را به سایت شما می دهد.
  • طراحی واکنش گرا (Responsive): اغلب کیت های یو آی به گونه ای طراحی شده اند که ریسپانسیو باشند و بدون اتلاف وقت اضافه با دستگاه ها و اندازه های مختلف صفحه نمایشگر هماهنگ شوند. این موضوع ساختن یک وبسایت سازگار با انواع موبایل را ممکن می کند.

نتیجه گیری

یو آی کیت UI-kit

ساختن یک وبسایت با یک طراحی خوب نیازمند تمرکز و دقت به جزئیات است. حتی کوچکترین اشتباه در استراژی UI/UX می تواند ایده تجاری شما و وبسایت شما را با شکست مواجه کند.

داشتن یک کیت رابط کاربری یا همان یو آی کیت تضمین می کند که وب سایت شما از حیث طراحی در سطح بالایی باشد و تغییرات در طراحی وبسایت به آسانی اجرایی شوند.

اگر در جستجوی یک کیت کاربری خوب هستید، از دیدن بخش یو آی کیت وب سایت ما دریغ نکنید، مطمئن باشید که راهکارهای نوین و مفیدی را برای شما گرد آورده ایم. همچنین اگر نیاز به طراحی یک وبسایت شکیل و اختصاصی دارید می توانید با ما تماس بگیرید.

منبع:

حبیب عرب

حبیب عرب

حبیب عرب هستم لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی دارم و به زبان های فرانسه و اسپانیولی هم مسلطم بیش از 12 سال است در حوزه ترجمه زبان فعالم . علاقه ام به زبان های خارجی به طرف تولید محتوا و مقاله نویسی تجربی هدایتم کرد. از آنجایی که ...

۱ نظر در “اهمیت یو آی کیت (UI-kit) در طراحی وبسایت فروشگاهی

  1. Sarmad گفت:

    بسیار عالی، محصولات یوآی کیت رو چک کردم و بسیار مفید بودن. ممنون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود تجربه شما در وب سایتمان استفاده می کنیم. با مرور این وب سایت، شما با استفاده از کوکی ها موافقت می کنید.
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.