همه با هم، رویاهارو طراحی کنیم
Together As One, Designing The Dreams
ورود | ثبت نام
یک راهنمای جامع درباره موکآپ ها

یک راهنمای جامع درباره موکاپ‌ها

تاریخ انتشار

آخرین بروزرسانی

محتوای مقاله

موکاپ (MockUP) چیست؟

موکآپ ها در تعریف یک پیش نمایش از محصول نهایی هستند. در حقیقت موکآپ ها ویترین هایی برای هر نوع برند یا طراحی محصول هستند. آنها قالب های تصویری از پیش ساخته ای هستند که برای ارائه محصول می توانند بسیار کمک کننده باشند. موکآپ ها قرار است به ما نشان بدهند که، یک محصول در زندگی واقعی چطور به نظر می رسد.

برخی معتقد هستند که ماکآپ ها یک جایگزین قابل دسترس در مقابل عکاسی محصول یا عکاسی تجاری/صنعتی هستند، برخلاف عکس، موکآپ ها نیازی به وجود فیزیکی محصول ندارند. در عوض، موکآپ ها از یک نسخه دیجیتالی محصول استفاده می کنند تا به بینندگان نشان بدهند که کالای نهایی وقتی عرضه عمومی شود به چه شکل خواهد بود و باید چه انتظاری داشته باشند.

قابلیت های موکآپ ها در دنیای کسب و کار بسیار زیاد است و انواع مختلفی از موکآپ ها وجود دارد، از چاپ لوگو روی سربرگ ها، نشان دادن یک محصول روی نمایشگرها یا تابلوهای تبلیغاتی، موکآپ وب سایت یا موکآپ برندینگ و.. . در این مقاله ما عمدتاً بر روی موکآپ های محصول تمرکز می کنیم.

یکی از اصلی ترین نرم افزارها برای اجرا یا ساختن موکآپ Adobe Photoshop است، اما همیشه گزینه های دیگری هم وجود دارد مثل Photopea یا Adobe Illustrator حتی در مراحل پیشرفته تر احتمالاً برای ساختن یک موکاپ به Adobe After Effects یا Adobe Premiere هم نیاز پیدا خواهید کرد.

با ورود به بخش مقالات دسته موکآپ می توانید به آرشیو مطالب ما درباره این حوزه دسترسی داشته باشید.

چه موقع و چرا از موکآپ ها استفاده کنیم؟

چرا و چه موقع از موکآپ استفاده کنیم

احتمالاً الان در ذهن شما هم این سوال وجود دارد: چرا خیلی راحت یک عکس نگیریم؟ آیا عکاسی از محصول ساده تر از یادگیری یک مفهوم جدید و ورود به دنیای ماکآپ ها نیست؟

خب باید بگوییم که واقعاً نه! با فناوری های جدید و البته با OneUX.ir ایجاد موکآپ های سه بعدی و جذاب بسیار آسان است. اگر کسب و کاری دارید، ماکآپ ها می توانند یک راه حل نجات بخش باشند. در اینجا چند مرحله را که می توانید از فواید داشتن یک موکآپ خوب استفاده کنید، را فهرست کرده ایم:

  1. در مراحل اولیه تولید محصول

شما با موکآپ هیچ وقت از نظر ایده ها کم نمی آورید، مخصوصاً وقتی که به صورت تیمی کار می کنید. قبل از ادامه روند ساخت محصول می توانید با استفاده از موکآپ ها، صدها طرح بالقوه برای یک محصول درست کنید که به شما کمک کنند تا تصمیم بگیرید با کدام یک ادامه بدهید. این کار شما را از تلف کردن وقت و انرژی، معاف میکند تا در نهایت به سرعت متوجه شوید با چه طرح و محصولی به اندازه کافی خوب است.

  1. در مراحل تست محصول

خب شما محصول خود را برای عرضه به بازار آماده کرده اید. اما چطور می خواهید بدانید که آیا محصول شما یک عرضه موفق خواهد داشت یا شکست خواهد خورد؟ پاسخ شما موکآپ است! شما نیازی نیست واقعاً محصول را عرضه کنید! ممکن است شما یک محصول واقعاً عالی را درست کرده باشید، اما امروزه بازارها اغلب اشباع شده هستند و رقابت بسیار شدید است.

به جای اینکه با تولید انبوه بدون دریافت بازخورد مناسب، کسب و کار خود را در خطر بیندازید، یک موکآپ درست کنید تا به شما ایده روشنی از بازخورد به محصولتان بدهد. بعد از ارائه آن، بسته به بازخورد و نظر کاربران بالقوه محصول، می توانید تخمین بسیار دقیقی از نسبت فروش و مقایسه آن با رقبای خود داشته باشید.

این دو وقتی بودند که شما نیاز به ماکآپ ها دارید، حالا بیاید با هم بررسی کنیم دلیل نیاز یک کسب و کار به آنها چیست ؟

1. صرفه جویی در هزینه های مادی

موکاپ و صرفه جویی در هزینه

استفاده از ماکآپ ها برای به نمایش گذاشتن محصول یک جایزه به کیف پول شماست! اگر به محصولات بزرگی مثل مبلمان سروکار دارید، نیازی به هدر دادن پول برای اجاره یک فضای عکاسی ندارید، در ضمن عکاسان حرفه ای چندان ارزان کار نمی کنند و خرید تجهیزات و حمل و نقل محصولات نیاز ممکن است بسیار گران باشد.

پس به عنوان مثال با یک موکآپ از مبلمان های خود می توانید هم ذائقه مشتری را تشخیص بدهید هم هزینه های خود را کاهش دهید.

2. صرفه جویی در زمان

موکاپ و صرفه جویی در وقت

اگر تا به حال در جریان یک عکاسی صنعتی بوده باشید، تصدیق خواهید کرد که این فرآیند بسیار وقت گیر است. قبل از اینکه به یک عکس خوب و رضایت بخش برسید ممکن است مجبور شوید صدها عکس بگیرید. در مقابل اجرا یا ویرایش یک موکآپ چند دقیقه طول می کشد و می تواند در هر زمان و مکانی انجام شود.

3. فراهم کردن آپشن های متنوع

گزینه های متعدد در موکاپ

فرض کنید از یک مجموعه تصاویر محصولتان راضی نیستید، مثلاً پس زمینه بیش از حد روشن است، محصول کمی نابجا در عکس افتاده. مشکلی نیست! می توانید در یک فایل موکآپ تا هرچقدر بخواهید آزمون و خطا انجام بدهید و صحنه ها و پس زمینه مدل خودتان را با تنها چند کلیک بدون هیچ هزینه ای تغییر دهید. استفاده از الگوهای پیش ساخته موکآپ که قابل ویرایش باشند، به شما آزادی کافی را می دهد که بفهمید چه چیزی برای محصول شما بهترین است و بتوانید آن را به بهترین شکل اجرا کنید، با ماکآپ ها گزینه های شما بی نهایت است!

4. به راحتی مشکلات را شناسایی می کنید

عیب یابی سریع با موکاپ

خب همیشه لازم نیست منتظر شوید تا محصولتان در قفسه فروشگاه قرار بگیرد تا متوجه شوید چه چیزی در آن مشکل دارد یا نیاز به تعمیر دارد. مدل های موکآپ به خصوص آنها که سه بعدی باشند به طرز فوق‌العاده ای واقعی هستند و تصوری دقیق از محصول را به شما می دهند. می توانید تمام برچسب ها یا فونت هایی را که دوست دارید در نزدیک ترین شرایط به واقعیت امتحان کنید و همزمان امتحان کنید تا متوجه شوید چه چیزی را می توان برای بهتر شدن محصول، تغییر داد.

5. یک ارتباط شفاف با مشتری فراهم می کنید

ارتباط با مشتری با موکاپ ها

نشان دادن دقیق محصول به مشتریان یک راه عالی برای ایجاد اعتماد بین کسب و کار و مشتریانش است. موکآپ ها از جنبه های مختلف می توانند برای نمایش محصول استفاده شوند. با استفاده از موکآپ می توانید حرفه ای بودن خود را برای مشتریان و کاربران خود، اثبات کنید.

6. یک تست بازاریابی خوب

تست بازاریابی و موکاپ

موکآپ یک راه عالی برای عرضه محصول حتی قبل از آماده شدن نسخه نهایی آن است. شما با داشتن یک ماکآپ حرفه ای از محصول خود می توانید پاسخ مخاطبین هدف خود را بسنجید، میزان استقبال از محصولتان در بازار را تجزیه و تحلیل کنید و عملکرد آن را در مقابل رقبا بسنجید.

از کجا می توانم موکآپ پیدا کنم؟

پیدا کردن موکاپ

خب اگر به اینجای مقاله رسیدید، تبریک می گوییم! بلاخره تصمیم گرفتید که وارد دنیای موکآپ ها شوید، الان زمان پاسخ به این سوال است که از کجا می توانید ماکآپ هایی پیدا کنید که نه تنها عالی باشند بلکه ایده هایی برای ساختن موکآپ های بیشتر را به شما بدهند. خوشبختانه در OneUX ما برای شما جوابی داریم.

بخش موکآپ در فروشگاه سایت ما وجود دارد و در آنجا ما ویدیوهای ماکآپ های محصولات معروف برای شما داریم، همچنین ماکآپ های سه بعدی و...، یک آرشیو قوی از بهترین موکاپ های جهان را گرد آورده ایم و توصیه می کنیم آنها را بازدید کنید.

آرشیو ما در این حوزه به طور مرتب درحال به روز رسانی و بیشتر شدن است و دارای دسته بندی های مختلفی برای نیاز های متنوع است. هر موکاپ و صحنه توسط تیمی از طراحان متخصص و مدلسازان سه بعدی ساخته شده است، بنابراین اگر به دنبال حرفه ای بودن و کیفیت هستید، تبریک می گوییم، اینجا می توانید پیدایش کنید!

و البته به همینجا ختم نمی شود، می دانیم که این تکنیک در کشور ما بسیار جدید است و هنوز خیلی ها به آن عادت نکرده اند. به همین دلیل برای شما که تنها قصد امتحان کردن چند موکاپ را دارید یک بخش محصولات رایگان داریم که با جستجو در آن می توانید موکاپ های رایگان را پیدا کنید.

کلام آخر

موکاپ و ماک آپ

امیدواریم در این مقاله چیزهای زیادی در مورد موکاپ ها یاد گرفته باشید. اگر همچننان به دنیای موکآپ ها علاقه مند هستید توصیه می کنیم مقالات دیگر ما در این زمینه را مطالعه کنید. برای یادآوری نکات کلیدی را باز باهم مرور میکنیم

  • موکاپ ها نمایش های بصری واقع گرایانه از یک محصول هستند.
  • موکاپ برای تبلیغات و تست بازاریابی، به ویژه برای مشاغل در حوزه تجارت الکترونیک و اینترنت، بسیار مفید هستند.
  • موکاپ ها می توانند صرفه جویی زیادی در هزینه های مالی و وقت شما، داشته باشند.
  • شما می توانید با استفاده از الگوهای پیش ساخته موکآپ شخصی خودتان را درست کنید.

منبع :

حبیب عرب

حبیب عرب

حبیب عرب هستم لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی دارم و به زبان های فرانسه و اسپانیولی هم مسلطم بیش از 12 سال است در حوزه ترجمه زبان فعالم . علاقه ام به زبان های خارجی به طرف تولید محتوا و مقاله نویسی تجربی هدایتم کرد. از آنجایی که ...

دیدگاهی در مورد “یک راهنمای جامع درباره موکاپ‌ها

  1. سامان منصوری گفت:

    من واقعا تا الان درست مفهوم موکآپ رو درست نمی فهمیدم، ولی الان دیگه کاملا متوجه شدم
    مرسی 👊🏻❤️

  2. Sarmad گفت:

    چه عالی! نمیدونستم موکاپ اینقدر میتونه مفید باشه! ممنون.

  3. راضیه خواجه گفت:

    این مقاله رو واقعا چقدر لازم داشتم چون خیلی از اعضای کانالم هم یه سایت خوب برای تهیه ی این موکاپ ها لازم داشتند و هم کلی سوال در مورد چیستی این موکاپ ها👏🏿👏🏿👏🏿مرسی از شما

  4. راضیه خواجه گفت:

    این مقاله رو واقعا چقدر لازم داشتم چون خیلی از اعضای کانالم هم یه سایت خوب برای تهیه ی این موکاپ ها لازم داشتند و هم کلی سوال در مورد چیستی این موکاپ ها👏🏿👏🏿👏🏿مرسی از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر
سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود تجربه شما در وب سایتمان استفاده می کنیم. با مرور این وب سایت، شما با استفاده از کوکی ها موافقت می کنید.
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.