همه با هم، رویاهارو طراحی کنیم
Together As One, Designing The Dreams
ورود | ثبت نام
چرا از ادوبی ایلوستریتور استفاده کنیم؟

چرا باید از ادوبی ایلوستریتور استفاده کنیم؟

تاریخ انتشار

آخرین بروزرسانی

محتوای مقاله

ادوبی ایلوستریتور (Adobe Illustrator) یک برنامه ویرایشگر بسیار محبوب، برای طراحی است. این برنامه عمدتاً به دلیل ویژگی وکتور محور خود برای اصلاح، ویرایش، و ساخت طرح های گرافیکی استفاده می شود. هم هنرمندان و هم طراحان دیجیتالی از این برنامه برای ایجاد تصاویر هنری یا برای هر منظور خاص دیگری استفاده می کنند.

برنامه ادوبی ایلوستریتور تا حد زیادی ساده ترین چیزی است که برای ایجاد یا ویرایش محتوای مبتنی بر وکتور، وجود دارد.

از این برنامه اغلب برای ایجاد پوسترهای تبلیغاتی، تصاویر هنری، نمودار سازی، درست کردن کارتون یا کمیک استریپ، یا ساخت عکس های واقع گرایانه و... استفاده می شود، تقریباً همه کارهای هنری دیجیتالی چه در رسانه های چاپی چه در رسانه های دیجیتال، ردپایی از ادوبی ایلوستریتور و طرح های وکتوری آن دارند. در ادوبی ایلوستریتور به راحتی امکان ساخت هر عنصر یا تصویری وجود دارد، بدون این که نیاز باشد حتماً اطلاعاتی در زمینه طراحی یا نقاشی داشته باشید.

فضای کاری چیزی شبیه به یک نقاشی به سبک آزاد (Free-hand) است، می توانیم هر چیزی که می خواهیم بسازیم، البته وارد کردن یک عکس یا تصویر برای ویرایش بیشتر در این برنامه واقعاً حرکت خوبی است. زیرا می توان به عنوان راهنمای ردیابی پالت رنگی یا یک ویرایشگر تغییر سوژه، از آن استفاده کرد و در نهایت یک عکس ساده را تبدیل به یک اثر هنری با حداکثر شباهت به نقاشی تبدیل کرد.

استفاده از ادوبی ایلوستریتور

چرا از ادوبی ایلوستریتور استفاده کنیم؟

با ایلوستریتور شما می توانید خلاقیت خود را نشان دهید

خلاقیت و ایلوستریتور

ادوبی ایلوستریتور به شما امکان می دهد تا هر نوع تصویری که دوست دارید ایجاد کنید. شما می توانید ایده ها و خلاقیت خود را به سادگی به هر شکلی که دوست دارید با طراحی و ابزارهای آرت بورد، ارائه کنید و تقریباً همیشه نتیجه خوب از آب در می آید.

ادوبی ایلوستریتور می تواند لوگوهای زیبا بسازد

لوگوسازی و ایلوستریتور

ادوبی ایلوستریتور یک برنامه مبتنی بر وکتور(بردار) است که یکی از کاربردهای تخصصی آن می تواند طراحی لوگو باشد. بنابراین ما می توانیم با استفاده از تکنیک قلم (Pen)، اشکال اصلی و قالب های خلاقانه برای لوگوی خودمان را طراحی کنیم. علاوه بر این، ما در ادوبی ایلوستریتور گسترده ترین پالت رنگی را داریم که می تواند به بهترین شکل در خدمت برندسازی یک لوگو قرار بگیرد.

در ایلوستریتور توانایی کشیدن هر شیء را دارید

کشیدن اشیا با ایلوستریتور

با ادوبی ایلوستریتور شما می توانید نقاشی‌های معتبری از نظر هنری طراحی کنید. با استفاده از ویژگی مش(mesh) و تکنیک گرادیانت (gradient) می توانید هر تصویر یا عکسی را شبیه به یک چیز واقعی بازسازی کرد. این دو تکنیک و دیگر ابزارهایی که ادوبی ایلوستریتور در اختیار شما قرار می دهد، به ارائه سطحی صاف و رنگ‌های زنده برای تصاویر کمک می کنند، که قطعاً خریداران و مخاطبان شما را جذب خواهد کرد.

با ادوبی ایلوستریتور می توانید فیگورهای کارتونی بسازید

فیگورهای کارتونی در ایلوستریتور

از ابزار قلم (Pen) می توان برای درست کردن شخصیت های کارتونی استفاده کرد و سپس می توان با ابزار های گرادیانت و پالت های رنگ آنها را تزئین و رنگ کرد.

در ایلوستریتور سایز فایل ها می تواند بدون کاهش کیفیت آنها تغییر کند

تغییر حجم فایل در ادوبی ایلوستریتور

ادوبی ایلوستریتور شما را قادر می سازد تا تصاویر را به راحتی بچرخانید (Rotate) و مقیاس (Scale) آنها را تغییر دهید. این حرکات در فضای برنامه ایلوستریتور منجر به خراب شدن یا مخدوش شدن تصاویر نخواهد شد و خروجی فایل همچنان با کیفیت در اختیار شما خواهد بود. این ویژگی در ادوبی ایلوستریتور تضمین می کند که صرف نظر از اندازه تصویر رندر شده، همچنان حداکثر وضوح تصویر را داشته باشید.

با ادوبی ایلوستریتور می توانید اینوگرافیک بسازید

اینفوگرافیک با ادوبی ایلوستریتور

شما با ادوبی ایلوستریتور می توانید تصاویر دقیقی را تولید کنید که اعداد و آمارها و نمودارها، را نشان دهد، و سپس می توانید آن ها را در روزنامه ها، مجلات، پوسترهای تبلیغاتی و وب سایت ها منتشر کنید. علاوه بر همه اینها ساختن چیزهایی مثل نمودار دایره‌ای، نمودار میله ای و... در ادوبی ایلوستریتور بسیار آسان است.

در ادوبی ایلوستریتور می توانید طرح های سه بعدی بسازید

ادوبی ایلوستریتور و طرح سه بعدی

با استفاده از ابزار های مدلسازی سه بعدی در ادوبی ایلوستریتور می توانید تعداد بی نهایتی اشکال و عناصر سه بعدی درست کنید که تصویرسازی شما را یک مرحله بالاتر می برد. علاوه بر این می توانید با رنگ آمیزی اشکال سه بعدی که درست کرده اید حتی بیشتر طرح های خود را، جذاب کنید.

در ادوبی ایلوستریتور می توانید فایل های پسوند EPS را ذخیره کنید

کیفیت فایل ها در ایلوستریتور

ادوبی ایلوستریتور می تواند یک نسخه EPS از فایل طراحی شما ایجاد کند. این یک پسوند برای فایل هایی است که از ساختار گرافیکی مبتنی بر وکتور، استفاده می کنند.  EPS در حقیقت مخفف Encapsulated PostScript است که به طور خلاصه می توان گفت امکان تولید یک تصویر با درجه وضوح بی نهایت را، ممکن می کند.

با ایلوستریتور شما می توانید یک طرح را با رنگ های مختلف داشته باشید

رنگها در ادوبی ایلوستریتور

ادوبی ایلوستریتور ابزاری فوق العاده برای ایجاد تفکیک رنگ در یک تصویر است. این برنامه به مدیریت تونالیته رنگ تصاویرتان، چه برای چاپ و چه انواع دیگر موارد استفاده، کمک می کند. ذخیره فایل های ایلوستریتور بسیار آسان است و بردن آنها به برنامه های دیگر مثل فتوشاپ، به طراحان این امکان را می دهد که طرح های خود را به سرعت و به راحتی تکمیل کنند.

می توانید فایل ها را به صورت PDF برای چاپ و انتشار داشته باشید

خروجی PDF در ادوبی ایلوستریتور

به طور کلی ما فایل ها را از ادوبی ایلوستریتور برای یکی از این دو هدف خروجی میگیریم: چاپ کاغذی یا وب.

بین فایل بهینه شده برای چاپ و بهینه شده برای استفاده در وب تفاوت اساسی وجود دارد. توجه به این نکته تاثیر بسزایی در فرمت نهایی کار شما خواهد داشت. فرمت PDF برای فایلی که قرار است چاپ شود بهترین انتخاب است زیرا همیشه در دسترس است و خوانایی بالایی روی هر سیستم دارد.

چطور یک فایل را به صورت PDF در ایلوستریتور خروجی بگیریم؟

برای ذخیره یک طرح به صورت PDF ابتدا روی برگه File  بروید و سپس گزینه Save as… را انتخاب کنید تا پنجره آن ظاهر شود بعد گزینه Adobe PDF را از منوی کشویی Format انتخاب کنید و قبل از کلیک بر روی ذخیره سازی جایی که می خواهید آن فایل ذخیره شود را انتخاب کنید. باید به این نکته توجه داشت که اندازه این نوع فایل از دیگر انواع دیگر، بیشتر است اما به این صورت اطلاعات بیشتری در اختیار چاپگر شما قرار خواهد گرفت و کیفیت این فایل در طول زمان یا استفاده مداوم، تغییری نخواهد کرد.

نتیجه گیری

ادوبی ایلوستریتور و طراحی

با فراوانی برنامه های گرافیکی، انتخاب اینکه از کدام ابزار و برنامه برای طراحی گرافیک، باید استفاده کرد، برای هر طراحی سخت تر شده است. ترسیم اشکال پیکسلی به صورت کامل در ادوبی ایلوستریتور به طراحان این امکان را می دهد تا آثار هنری خود را با حداکثر تقارن تولید کنند. همچنین، ادوبی ایلوستریتور ماژول های مخصوصی را برای تبدیل یک صفحه وب استاتیک به یک صفحه بصری زیبا، دارد. بسیاری از ابزارها و ویژگی های این برنامه قابل ترکیب شدن با یکدیگر هستند که در نهایت به شما یک تجربه عالی از تصویرسازی را، ارائه می دهند. بنابراین می توان نتیجه گرفت ادوبی ایلوستریتور یک برنامه طراحی گرافیکی استثنایی است!

البته نباید فراموش کرد که ویژگی های خوب ادوبی ایلوستریتور به همین جا ختم نمی شود، داشتن نسخه Innovative Cloud و پشتیبانی توسط Creative Cloud به کاربران این برنامه اجازه می دهد هم در سیستم های مبتنی بر ویندوز و هم سیستم عامل های دیگر مثل مکینتاش، قادر به کار کردن با آن باشند، بدون اینکه تفاوت چشمگیری بین نسخه های مختلف باشد.

در نهایت باید گفت اگرچه در دنیای تکنولوژی و اینترنت نمی توان با قطعیت حکم به بهترین بودن داد، اما به نظر ما در حال حاضر، بهترین برنامه برای طراحی و تصویرسازی دیجیتالی بدون شک ادوبی ایلوستریتور است.

اگر علاقه دارید به فایل های لایه باز یا طرح های پیش ساخته و تصاویری که با ادوبی ایلوستریتور ساخته شده اند، دسترسی داشته باشید می توانید با کلیک روی این لینک به فروشگاه ایلوستریشن ما وارد شوید و امیدواریم که چیزی را که به دنبال آن هستید، پیدا کنید.

طراحی موفقی داشته باشید 🙂

منبع :

حبیب عرب

حبیب عرب

حبیب عرب هستم لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی دارم و به زبان های فرانسه و اسپانیولی هم مسلطم بیش از 12 سال است در حوزه ترجمه زبان فعالم . علاقه ام به زبان های خارجی به طرف تولید محتوا و مقاله نویسی تجربی هدایتم کرد. از آنجایی که ...

۱ نظر در “چرا باید از ادوبی ایلوستریتور استفاده کنیم؟

  1. Sarmad گفت:

    تا حالا با ایلوستریتور کار نکردم ولی خیلی اطلاعات پیدا کردم، ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر
سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود تجربه شما در وب سایتمان استفاده می کنیم. با مرور این وب سایت، شما با استفاده از کوکی ها موافقت می کنید.
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.