همه با هم، رویاهارو طراحی کنیم
Together As One, Designing The Dreams
ورود | ثبت نام
ادوبی ایلوستریتور چیست و به چه دردی میخورد؟

ادوبی ایلوستریتور (Adobe Illustrator) چیست؟

تاریخ انتشار

آخرین بروزرسانی

محتوای مقاله

ادوبی ایلوستریتور نرم‌افزار مشهوری است که برای هنرمندان و طراحان گرافیک به منظور درست کردن وکتور (Vector) های گرافیکی ایجاد شده است. شرکت ادوبی اولین نسخه Illustrator را در سال 1987 منتشر کرد و از آن زمان تاکنون این برنامه ورژن های زیادی را داشته است و توانسته خود را به عنوان یک نرم افزار اصلی در طراحی و گرافیک تثبیت کند.

این برنامه ساز‌ و کارهای خوبی را برای ایجاد تصاویر، آیکون‌ها، تایپوگرافی، لوگوها و سایر آثار هنری مبتنی بر وکتور ارائه می‌دهد. ادوبی ایلوستریتور یکی از نرم‌افزار‌های اصلی موجود در Adobe Creative Cloud است. این نرم‌افزار برای قابلیت‌های بی‌نظیرش چه برای خلق آثار هنری و چه برای سرگرمی محبوب است، همچنین برندسازی و طراحی تجاری از دیگر کاربرد‌های این برنامه‌ هستند.

ویژگی‌های اصلی ادوبی ایلوستریتور چیست ؟

ویژگی‌های اصلی ادوبی ایلوستریتور چیست

 

Adobe Illustrator یک نرم‌افزار قوی با طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها و ابزارها برای طراحان و کاربران است. برخی از قابلیت‌های اصلی ایلوستریتور عبارتند از:

  • امکان طراحی با دست به صورت آزاد با انواع براش‌های دیجیتال، یا مداد و خودکار‌های دیجیتالی.
  • ارائه گزینه‌های رنگی پیشرفته برای ایجاد پالت‌های رنگی، رنگ کردن حجم‌های هندسی یا اشکال مختلف، استفاده از طرح‌های رنگی متحرک و قابلیت ترکیب افکت‌های رنگی مختلف.
  • یک ویژگی خوب؛ "لایه‌ها" (Layers) هستند که به شما اجازه می‌دهند اجزای طرح خود را در لایه‌های مختلف تقسیم کنید و یک لایه را ویرایش کنید در حالی تاثیری بر لایه‌های دیگر نداشته باشد و این در نهایت ویرایش هر طرحی را آسان تر می‌کند
  • ویژگی شبکه‌ای و داشتن نقاط لنگری (Anchor Points) و قابلیت "چسباندن سریع" (Snapping) که به شما امکان می‌دهد هر شکل و خطی را در این برنامه به راحتی و دقت تراز کنید
  • کتابخانه‌های ابری که در آنها می‌توانید تمام اجزای پروژه خود را – مانند رنگ‌ها، قلم‌ها، گرافیک‌، متن و استایل کاراکترها- در یک مکان قابل دسترس یعنی یک فضای ابری ذخیره کنید، و اینطوری به راحتی می‌توانید از وسط پروژه همه آن‌ها را با یک کلیک داشته باشید.
  • یک کتابخانه بزرگ از فونت‌ها با قابلیت جستجو تا بتوانید انواع فونت‌های مناسب را برای استفاده در کار خود پیدا کنید
  • این برنامه ابزار‌هایی برای ایجاد سریع اشکال هندسی، تنظیم انحنا‌ها و دستکاری خطوط ارائه می‌دهد.

 

البته ایلوستریتور بسیاری ویژگی‌های پیشرفته‌تر را برای کاربرانی که به اصول اولیه تسلط دارند ارائه می‌دهد. آنها می‌توانند کارهای طراحی خاص و دستکاری‌های ظریف را برای کاربران متخصص‌تر آسان‌تر یا سریعتر کنند

ادوبی ایلوستریتور برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

ادوبی ایلوستریتور برای چه مواردی استفاده می‌شود

معمولاً از این برنامه برای ایجاد لوگو، محتوای تبلیغاتی، یا برند سازی، آیکون سازی و طراحی گرافیکی وب سایت‌ها، آثار هنری دیجیتالی و .... استفاده می‌شود. شهرت و محبوبیت این برنامه در دنیای تجارت بی‌مانند است، برای پروژه‌هایی که در زمینه طراحی گرافیکی باشند یا مرتبط با بازاریابی، تبلیغات و برندسازی ادوبی ایلوستریتور یک برنامه بی رقیب است. این برنامه همچنین در میان هنرمندانی که آثار هنری دیجیتال را به صورت شخصی یا حرفه‌ای خلق می‌کنند نیز شناخته شده است.

گرافیست‌ها اغلب Adobe Illustrator را به Adobe Photoshop و سایر نرم‌افزار‌های ویرایش عکس ترجیح می‌دهند، زیرا این نرم‌افزار تصاویر مبتنی بر وکتور (بردار) را تولید می‌کند که در مقایسه با تصاویر پیکسلی/شطرنجی سنتی بسیار بهتر است.

تصویر وکتوری (Vector Image) چیست؟

تصویر وکتوری (Vector Image) چیست

دو نوع تصویر اصلی برای طراحی گرافیکی وجود دارند تصاویر وکتوری (برداری) و تصاویر شطرنجی.

ادوبی ایلوستریتور تصاویر وکتوری (برداری) مقیاس پذیر یعنی قابلیت زوم تا بینهایت ( یا تصاویر برداری) را تولید می‌کند. این تصاویر فایل‌هایی هستند که از وکتور‌ها تشکیل شده‌اند - خطوط و منحنی‌های تعریف شده ریاضی- و در نهایت بلوک ‌های سازنده یک تصویر کامل خواهند بود.

برخلاف انواع فایل‌های jpeg، gif،tiff (که همگی بر مبنای تصاویر شطرنجی هستند) تصاویر وکتوری از پیکسل‌ها ساخته نمی‌شوند. در عوض، آنها توسط بردارهایی ایجاد می‌شوند که شامل یک نقطه شروع و پایان با ترکیبی از اشکال، زوایا، و خطوط هستند.

تمام تصاویر وکتوری، صرفنظر از اینکه چقدر می‌توانند پیچیده باشند، می‌توانند به مجموعه‌ای از وکتور‌ها تقسیم شوند که به طور هدفمند در کنار هم قرار گرفته‌اند. این وکتور‌ها با فرمول‌های ریاضی به یکدیگر مربوط شده‌اند. این مسئله به ما اجازه می‌دهد تا بی‌نهایت روی آنها زوم کنیم یا بی‌نهایت آنها را ریز کنیم.

تصاویر وکتوری مستقل از رزولوشن هستند – می‌توانید آنها را به هر اندازه بدون از دست دادن کیفیت یا جزئیات تغییر سایز بدهید - . یک تصویر وکتور که با استفاده از ادوبی ایلوستریتور ساخته شده است، حتی زمانی که اندازه آن را تغییر می‌دهید، عناصر یا رنگ‌هایی آن را تغییر می‌دهید یا آن را در هر نوع پلتفرم منتشر می‌کنید با خطوط صاف و تمیز باقی می‌ماند.

ایجاد یک تصویر وکتوری به شما امکان می‌دهد که آثار هنری تمیز یا به اصطلاح "شارپ" تولید کنید که می‌توانند بی‌نهایت بزرگنمایی یا کوچکنمایی شوند و کیفیت آنها از دست نرود.

اکثر طراحان یا هنرمندان به همین دلیل ترجیح می‌دهند از تصاویر وکتور برای پروژه‌های خود استفاده کنند . این تصاویر به ویژه برای لوگو کمپانی‌ها، تایپوگرافی، و آثار هنری  مفید هستند، زیرا در این حوزه‌ها اغلب تصاویر برای استفاده چاپی یا انتشار دیجیتالی برای منتقدین سخت‌گیر (مانند بنرها، پوسترها، بروشورهای چاپی، وب سایت ها، رسانه های اجتماعی) هستند و ویرایش آنها بدون تاثیر بر کیفیت بسیار آسان خواهد بود.

بنابراین، ادوبی ایلوستریتور یک برنامه ایده‌آل‌تر از فوتوشاپ برای شرکت‌ها است، زیرا طراحان می‌توانند از این برنامه برای ایجاد آیکون‌ها و تصاویری استفاده کنند که می‌تواند به اندازه‌ای کوچک باشند که به یک لوگو کوچک روی یک کارت بخورند یا به اندازه کافی بزرگ باشند که در یک بیلبورد ظاهر شوند.

تصاویر وکتور به شما اجازه می‌دهند که آزادانه آنها را ویرایش کنید

تصاویر وکتور به شما اجازه می‌دهند که آزادانه آنها را ویرایش کنید

از آنجایی که تصاویر وکتوری از خطوط، منحنی ها، اشکال و نقاط مختلف تشکیل شده اند، تقریباً فرصت های ویرایش نامحدودی را ارائه می دهند.

بیاید فرض کنیم که شما یک آیکون قلب در فوتوشاپ می‌کشید و به نظرتان ته قلب کمی باریک است. خب حالا شما باید تصمیم بگیرید یا با همین طرح کنار بیاید یا به طور کامل از نو شروع کنید و شکل را از اول ترسیم کنید.

حالا فرض کنید که شما همان آیکون قلب را در ادوبی ایلوستریتور رسم می‌کنید. از آنجا که آیکون شما از نقاط مختلفی تشکیل شده است، می‌توانید به عقب بروید و پایین قلب را تنظیم کنید تا درست شود. شما می‌توانید خطوط و نقاط را ویرایش کنید تا شکل قلب را کوچک‌تر یا بزرگ‌تر کنید بدون نگرانی از خراب شدن کیفیت. این به شما امکان می‌دهد که به راحتی تغییرات را در طول فرآیند طراحی خود اعمال کنید و شما را به تصاویری که قبلاً ایجاد کرده‌اید محدود نمی‌کند.

تصاویر وکتوری دارای پس‌زمینه شفاف هستند

تصاویر وکتوری دارای پس‌زمینه شفاف هستند

تا زمانی که یک بکگراند را برای تصویر وکتوری خود ایجاد کنید، به‌طور پیش‌فرض پس‌زمینه شفاف خواهد بود. این در بسیاری از موقعیت‌ها مفید است، مانند زمانی که می‌خواهید یک لوگو در بالای یک صفحه وب بسازید یا یک تصویر کوچک را به یک تصویر بزرگ‌تر اضافه کنید.

اگر کاملاً با تصاویر شطرنجی کار می‌کنید، باید قبل از ترکیب آن با یک تصویر وکتور، تصویر را از پس‌زمینه جدا کنید.

برنامه‌هایی مثل فوتوشاپ انتخاب سوژه و جدا کردن آن از پس‌زمینه را در تصاویری که پیچیدگی خاصی نداشته باشند به راحتی انجام می‌دهند. ولی زمانی که به تصاویر پیچیده‌تر برسید، باید به سراغ استفاده از وکتورها و ادوبی ایلوستریتور بروید. ایلوستریتور به شما این امکان را می‌دهد آیکون‌ها یا تایپوگرافی یا هر نوع تصویری را با پس زمینه شفاف درست کنید. این کار می‌تواند اضافه کردن هر رنگ یا تغییری به آنها را بسیار آسان‌تر می‌کند و از طرف دیگر می‌توانید به راحتی آنها را به هر تصویری اضافه کنید.

تصاویر وکتوری را می‌توان به راحتی به صورت چندکاره تولید کرد

تصاویر وکتوری را می‌توان به راحتی به صورت چندکاره تولید کرد

ساخت تصویر وکتوری قابلیت این را برای شما ایجاد می‌کند تا فایل خروجی را به راحتی به انواع دیگر فایل‌ها تبدیل کنید. اگر تصمیم گرفتید که دیگر نمی‌خواهید با وکتورها دست و پنجه نرم کنید، می‌توانید به راحتی فایل خود را به یک تصویر پیکسلی یا jpeg تبدیل کنید. ایلوستریتور می‌تواند مستقیماً فایل‌های شما را به بیش از 12 فرمت استخراج کند.

متاسفانه این قضیه در جهت دیگر کار نمی‌کند. تصاویری که به صورت شطرنجی ساخته شده باشند را نمی‌توان به تصاویر وکتوری تبدیل کرد. اگر مطمئن نیستید که بعداً باید اندازه یا هرچیزی در تصویر خود را تغییر دهید، باید برای شروع یک تصویر وکتور ایجاد کنید – به خصوص اگر در پروژه ای با یک مشتری مشکل‌پسند گیر افتاده‌اید – به این ترتیب با توجه به نظرات و کاربرد نهایی تصویر می‌توانید به راحتی دو نوع فایل وکتوری و شطرنجی داشته باشید.

مزیت دیگر این است که فایل‌های وکتوری از نظر حجمی که از حافظه دستگاه شما اشغال می‌کنند کوچکتر از تصاویر شطرنجی هستند.

ادوبی ایلوستریتور می‌تواند فایل های شما را به فرمت های زیر ذخیره کند:

  • Scalable Vector Graphics (SVG)
  • Portable Document Format (PDF)
  • Encapsulated PostScript (EPS)
  • Windows Metafile (WMF)
  • Vector Markup Language (VML)

و البته می‌تواند فایل شما را به این فرمت ها استخراج کند :

  • AutoCAD Drawing (.dwg)
  • AutoCAD Interchange (.dxf)
  • BMP (.bmp)
  • Enhanced Metafile (.emf)
  • Flash (.swf)
  • JPEG (.jpg, .jpe, .jpeg)
  • GIF (.gif)
  • Macintosh PICT (.pct)
  • Photoshop (.psd)
  • PNG (.png)
  • Targa (.tga)
  • Text Format (.txt)
  • TIFF (.tif)

چه کسی می‌تواند کار با Adobe Illustrator را یاد بگیرد؟

چه کسی می‌تواند کار با Adobe Illustrator را یاد بگیرد

بسیاری از Adobe Illustrator می ترسند، به خصوص اگر معتقد باشند که هیچ مهارت هنری ندارند. مردم معمولاً تصور می کنند که اگر نتوانند گلی را روی کاغذ بکشند، مطمئناً نمی توانند آن را در کامپیوتر بکشند.

 

در واقع، ایلوستریتور به هیچ دانش یا مهارت قبلی در طراحی یا نقاشی نیاز ندارد. می توانید از آن برای ایجاد نقاشی های آزاد استفاده کنید. اما برای یادگیری کار با ایلوستریتور برای ساختن تصاویر گرافیکی عالی، نیازی به تجربه در طراحی دستی یا سایر رشته‌های هنری ندارید.

ادوبی ایلوستریتور به شما امکان می‌دهد یک عکس یا تصویر خاص را واردش کنید و از آن تصویر به عنوان یک راهنما برای رنگ آمیزی یا جهت دهی مجدد به یک تصویر جدید، استفاده کنید. این قابلیت تصویر شما را به یک اثر هنری تبدیل می‌کند که به صورت دیجیتالی طراحی شده باشد.

با این نرم‌افزار می‌توانید آیکون‌ها، عکس‌ها و هر چیزی را کپی کنید و آنها را به دلخواه دستکاری کنید. همچنین می‌توانید تغییرات وسیع را در آن‌ها ایجاد کنید مثلاً اندازه‌ها را عوض کنید و... تا به چیزی که می‌خواهید برسید.

نرم‌افزار ایلوستریتور فقط برای هنرمندان و گرافیست‌ها نیست. کسانی که طراح وبسایت هستند می‌توانند از طریق این برنامه یک ماک‌آپ بسازند، که بتوانند از آن برای ایجاد تصاویر وکتوری برای پلتفرم‌های مختلف استفاده کنند.

بازاریابان یا تولید‌ کننده‌های محتوا می‌توانند از ایلوستریتور برای ساختن مطالب بازاریابی دیجیتال، تصویرسازی برای خبرنامه‌های ایمیلی و ... استفاده کنند.

شما می‌توانید از ایلوستریتور برای ساختن لوگو‌ها زیبا برای کمپانی خودتان استفاده کنید. آیا می‌خواهید یک دایره دور یک تصویر یا لوگوی خاص اضافه کنید؟ مشکلی نیست! شما هم می‌توانید این کار را انجام دهید آنقدرها که فکر می‌کنید کار پیچیده‌ای نیست.

یادگیری Adobe Illustrator چقدر سخت است ؟

یادگیری Adobe Illustrator چقدر سخت است

اگر قبلاً از نرم‌افزار‌های دیگر شرکت Adobe استفاده کرده باشید، مثل InDesign  یا Photoshop یا PageMaker در نتیجه کار با ایلوستریتور نباید چندان برای شما دشوار باشد. این محصولات همگی دارای یک رابط کاربری تقریباً مشابه هستند، بنابراین با تجربه کار با یکی از آنها شما باید به سادگی ابزار‌ها و ویژگی‌های خاص ایلوستریتور را یاد بگیرید.

اگر هیچ‌گاه از هیچ نرم‌افزار طراحی Adobe  یا هیچ ابزار طراحی گرافیکی دیگری استفاده نکرده‌اید، ممکن است یادگیری ایلوستریتور برایتان چالش‌برانگیز باشد. اما اگر دنبال یک حرفه در زمینه طراحی گرافیک یا هنر دیجیتال هستید، ارزش دارد که زمان خود را صرف یادگیری ادوبی ایلوستریتور کنید.

بسیاری از کالج‌ها و دانشگاه‌ها دوره‌های آموزشی یادگیری ایلوستریتور را ارائه می‌دهند. برخی از این دوره‌ها به عنوان دروس اختیاری یا کارگاه‌های اضافه ارائه می‌شوند، در حالی که برخی دیگر به عنوان بخشی از یک برنامه گسترده‌تر در زمینه طراحی گرافیک قرار دارند. اگر ترجیح می‌دهید از خانه و با زمان بندی دلخواه یاد بگیرید، می‌توانید بسیاری از دوره‌های آنلاین را پیدا کنید که تکنیک‌های ادوبی ایلوستریتور، مفاهیم طراحی گرافیک، و مهارت‌های پیشرفته ایلوستریتور را آموزش می‌دهند. همچنین می‌توانید تصمیم بگیرید که برای یک نسخه آزمایشی رایگان از ایلوستریتور ثبت نام کرده و ویژگی‌های آن را به تنهایی بررسی کنید. ویدیو‌های زیادی از آموزش‌ها و ویدیوهای رایگان در یوتیوب به راحتی به شما آموزش می‌دهند چگونه کارهایتان را  در داخل برنامه ایلوستریتور انجام دهید.

کدام مشاغل از Adobe Illustrator استفاده می‌کنند؟

کدام مشاغل از Adobe Illustrator استفاده می‌کنند

اِدوبی ایلوستریتور یک ابزار بسیار ارزشمند برای هر کسی است که دنبال یک شغل در زمینه طراحی گرافیک، طراحی وب، تصویرسازی یا هنر دیجیتال است. اکثر طراحان گرافیک حرفه‌ای مهارت‌های لازم را در ادوبی ایلوستریتور به دست می‌آورند. در یک کلام ایلوستریتور یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین برنامه‌های طراحی موجود است.

به دست آوردن یک تسلط نسبی در ایلوستریتور همچنین میتواند برای کسانی که در توسعه وب، بازاریابی، تبلیغات یا برندسازی کار میکنند بسیار مفید باشد. توانایی ایجاد یک ماکت از یک ایده یا تولید یک محتوا با یک بینش مشخص به نسب سبک برند شما می‌تواند کار شما را بسیار آسان‌تر کند و به شما کمک کند از سایر رقبایتان در این زمینه متمایز شوید.

اگر به ایلوستریتور شدن علاقه دارید می توانید مقالات چطور یک ایلوستریتور شویم را مطالعه کنید.

ادوبی ایلوستریتور و محصولات همکار در مجموعه Adobe Creative Cloud

ادوبی ایلوستریتور و محصولات همکار در مجموعه Adobe Creative Cloud

خب باید بدانیم که ایلوستریتور یک محصول از شرکت ادوبی است بنابراین به طور یکپارچه توانایی کار هماهنگ با سایر برنامه‌های این شرکت در مجموعه Adobe Cloud Suite را دارد، از جمله این برنامه‌ها :

  • Adobe Photoshop
  • Adobe InDesign
  • Adobe After Effects
  • Adobe Animate
  • Adobe Stock

و بسیاری برنامه‌های دیگر.

به عنوان مثال بعد از ایجاد تصویری در Illustrator می‌توانید آن را به Adobe Photoshop منتقل کنید تا بتوانید ویرایش دلخواه را روی آن داشته باشید و مثلاً فیلترهایی را روی آن بگذارید. یا می‌توانید به راحتی آن را برای چاپ بی‌عیب و نقص یا درست کردن یک مجله با آن تصویر، به InDesign منتقل کنید.

حالا شاید می‌خواهید تصویر خود را منبع الهام برای یک بازی یا یک انیمیشن قرار دهید؟ آن را وارد Adobe Flash می‌کنید و می‌بینید که در جلوی چشمان شما جان میگیرد! حتی می‌توانید لوگو یا تصاویر خود را با هم ترکیب کنید و آنها را از طریق Adobe After Effects  متحرک کنید.

همه محصولات Adobe بخشی از کتابخانه برنامه‌های Adobe Creative Cloud  هستند، یک محیط مبتنی بر فضای ابری که به شما اجازه می‌دهد از هرکجا و با هر دستگاهی به برنامه‌ها شرکت Adobe متصل شوید و آنها را با هم ترکیب کنید، این بدان معنی است که می‌توانید به راحتی پروژه‌های خود در ایلوستریتور را از کامپیوتر، لپ‌تاپ یا تبلت خود سازماندهی کنید و از ویژگی‌های دیگر نرم افزار‌های همراه آن برای تکمیل و رسیدن به بهترین نتیجه استفاده کنید.

تفاوت بین ادوبی ایلوستریتور و ادوبی فوتوشاپ چیست؟

تفاوت بین ادوبی ایلوستریتور و ادوبی فوتوشاپ چیست

هر دو نرم‌افزار بسیار کاربردی برای ساختن و ویرایش تصاویر و طرح‌های گرافیکی هستند.

در حالی که ایلوستریتور برای ایجاد لوگوها، تصاویر و سایر آثار هنری دیجیتال عالی است، فوتوشاپ بیشتر برای ویرایش عکس ها و تصاویر از پیش موجود استفاده می شود.

ابزار‌های فوتوشاپ در درجه اول برای ویرایش عکس‌ها و استفاده از فیلتر‌ها، ایجاد جلوه‌های ویژه روی یک عکس و تنظیم نور و رنگ، توسعه یافته‌اند. وقتی که در حال کار با ادوبی فوتوشاپ هستید به عنوان یک طراح، از کنترل بالایی روی ویرایش عکس، تا سطح پیکسل برخوردار هستید.

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌ها بین این دو برنامه این است که ایلوستریتور تصاویر مبتنی بر وکتور تولید می‌کند در حالی که فوتوشاپ تصاویر بر مبنای پیکسل را تولید می‌کند. همانطور که گفتیم، تصاویر مبتنی بر وکتور می‌توانند وضوح و کیفیت خود را هنگامی که به هر اندازه‌ای روی آنها زوم شود حفظ کنند. از سوی دیگر، تصاویر مبتنی بر پیکسل یا همان تصاویر شطرنجی، با افزایش مقیاس زوم، هر بار مقداری از وضوح جزئیات یا کیفیت خود را از دست خواهند داد.

یک فایل وکتور از ایلوستریتور را می‌توان به یک فایل مبتنی بر پیکسل تبدیل کرد و در فوتوشاپ از آن استفاده کرد، در حالی که یک فایل پیکسلی تولید شده در فوتوشاپ را نمی‌توان به یک فایل وکتور تبدیل کرد.

اگر می‌خواهید عکس‌ها یا هر نوع تصویر از قبل ساخته شده ای را بهبود ببخشید یا ویرایش‌های خاصی روی آن انجام دهید، فوتوشاپ انتخاب بهتری است. اگر می‌خواهید تصاویر هنری دیجیتال یا آثاری گرافیکی خاص درست کنید یا اینگونه طرح‌ها را وایریش کنید بدون شک ایلوستریتور بهاترین انتخاب است.

آیا ادوبی ایلوستریتور به درد شما میخورد؟

آیا ادوبی ایلوستریتور به درد شما میخورد

Adobe Illustrator   یک برنامه گران قیمت است، مانند همه برنامه‌های Adobe Creative Cloud Suite .

این برنامه واقعاً برای حرفه‌ای ها درست شده است که می‌خواهند از تمام ظرفیت و خلاقیت خود استفاده کنند. اگر مطمئن نیستید که این برنامه برای شما مناسب است یا خیر، شرکت ادوبی یک نسخه آزمایشی 30 روزه و رایگان برای شما ارائه می‌دهد که به شما اجازه می‌داهد بخشی از قابلیت‌های این برنامه را اکتشاف کنید. البته تخفیف های دانش‌اموزی و تجاری هم در دسترس است.

جمع بندی

Adobe Illustrator   اغلب برنامه محبوب برای طراحان گرافیک حرفه ای و هنرمندان دیجیتال است. ابزارها و ویژگی های پیچیده آن به شما این امکان را می دهد که طرح های با کیفیت بالا را برای کاربردهای مختلف بسازید و یا آنها را ویرایش کنید.

اگر به دنبال مطالبی برای یادگیری بهتر و اضافه کردن امکانات و ابزارهای بیشتر به نرم‌افزار ادوبی ایلوستریتور خود هستید پیشنهاد میکنیم اینجا را کلیک کنید تا با محصولات مربوط ما در زمینه Adobe Illustrator آشنا شوید.

آیا ادوبی ایلوستریتور به درد شما میخورد؟

منابع

حبیب عرب

حبیب عرب

حبیب عرب هستم لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی دارم و به زبان های فرانسه و اسپانیولی هم مسلطم بیش از 12 سال است در حوزه ترجمه زبان فعالم . علاقه ام به زبان های خارجی به طرف تولید محتوا و مقاله نویسی تجربی هدایتم کرد. از آنجایی که ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر
سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود تجربه شما در وب سایتمان استفاده می کنیم. با مرور این وب سایت، شما با استفاده از کوکی ها موافقت می کنید.
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.