همه با هم، رویاهارو طراحی کنیم
Together As One, Designing The Dreams
ورود | ثبت نام
پلاگین های مفید در ادوبی ایلوستریتور

پلاگین‌های مفید برای ادوبی ایلوستریتور (قسمت اول)

تاریخ انتشار

آخرین بروزرسانی

محتوای مقاله

ایلوستریشن ها (تصاویر دیجیتالی) در همه جای زندگی ما حضور دارند، از آرم برندهای تجاری گرفته تا روی بسته بندی محصولات و جلد کتاب، در حقیقت ما در احاطه ایلوستریشن‌هایی قرار داریم که توسط طراحان خلاق ساخته شده اند! تصویرسازها (ایلوستریتور) به صورت خستگی ناپذیری تلاش می کنند تا این تصاویر را با استفاده از ابزارهای مختلف برای ما بسازند، و یکی از محبوب‌ترین این ابزارها Adobe Illustrator است.

ادوبی ایلوستریتور یکی از بهترین برنامه های گرافیکی مبتنی بر وکتور(Vector) برای طراحی است. هزاران کاربر متخصص از آن استفاده می کنند و حدود 180 میلیون طرح در ماه توسط این ابزار ارائه می شود.

اما همانطور که ضرب‌المثل معروفی می گوید "هیچکس کامل نیست"، خوب اجازه دهید بگوییم که این ضرب المثل درباره ادوبی ایلوستریتور هم صدق می کند. اگرچه ایلوستریتور یک نرم افزار بسیار قدرتمند است اما افزودن چند پلاگین که به صورت پایه در نرم‌افزار موجود نیست، می تواند تجربه کار با این برنامه را بسیار راحت‌تر و لذت بخش تر کند.

در این مقاله شما را با بهترین افزونه های (پلاگین) ادوبی ایلوستریتور آشنا میکنیم که می تواند به ارتقای سطح شما در طراحی و تصویرسازی منجر شود.

اگر به دنبال طرح های لایه باز ایلوستریتور یا طرح های پیش ساخته ایلوستریشن هستید توصیه می کنیم از فروشگاه ما بازدید کنید.

1. یکپارچه سازی Adobe CC و Adobe Illustrator با افزونه GoVisually

پلاگین GoVisually برای ادوبی ایلاستریتور

دو پلتفرم عالی برای طراحی به کمک این پلاگین در یک مکان جمع می شوند! هرکدام از این دو نرم‌افزار ارزش فوق‌العاده ای را برای طرح های شما به ارمغان می آورند. GoVisually در حقیقت یک ابزار یکپارچه سازی آنلاین است که به تیم های طراحی اجازه می دهد تا خلاقیت خود را در عرض چند ثانیه به عرصه عمل بیاورند. با ادغام ایلوستریتور و CC می توانید به هر دو برنامه دسترسی کامل داشته باشید.

ویژگی ها:

  • افزونه GoVisually روی هر پروژه ای که در ادوبی ایلوستریتور باز کنید، کار می کند و می توانید بدون خروج از برنامه بین دو برنامه طرح خود را به اشتراک بگذارید و از ابزارهای هر دو برنامه استفاده کنید
  • این پلاگین به شما امکان دسترسی کامل به تمامی پروژه ها و طرح ها در هر دو برنامه را می دهد
  • در مهیا کردن فرصت همکاری تیمی بی نظیر است
  • یک کاوشگر مرکزی دارد که لیستی از تمام پروژه های در حال انجام شما را در هر دو برنامه نشان می دهد
  • می توانید لیستی از همه پروژه های تکمیل شده و نوار پیشرفت پروژه در کنار آنها را ببینید.
  • همچنین می توانید آپلود را در هنگام طراحی لغو یا متوقف کنید

هزینه:

این پلاگین رایگان است بنابراین اگر در حال حاضر از GoVisually استفاده نمی کنید، وقت را تلف نکنید و برای خودتان و تیم طراحیتان این افزونه را دانلود کنید.

2. VectorScribe 2

افزونه VectorScribe 2 برای برنامه ادوبی ایلاستریتور

خب نوبت به محبوب ترین پلاگین ادوبی ایلوستریتور یعنی: Vector Scribe 2 رسید! این افزونه طیف گسترده ای از ابزارهای مفید برای طراحی را در اختیار شما می گذارد که قابلیت های ایلوستریتور را به مرحله بعدی می برد. قدرت شما در ویرایش تصویر چند برابر می شود و باید گفت این پلاگین رکورددار محبوب ترین افزونه ادوبی ایلوستریتور است. در این افزونه می توانید اشکال وکتوری بسازید، برای هر تصویر کرنر (گوشه) اضافه کنید، و خطوط و زوایا را اندازه گیری کنید. به گزارش کاربران این افزونه باعث شده در فرآیند طراحی به طور متوسط 45 درصد از زمان خود را صرفه جویی کنند.

ویژگی ها:

  • با ابزار Smart Removal Brush در این پلاگین می توانید به صورت خودکار نقاط بی فایده را با حرکت دادن ماوس بر روی یک منطقه خاص، حذف کنید.
  • در این افزونه یک ابزار وجود دارد که به شما اجازه می دهد اشکال رایج مثل مربع، مثلث، یا دایره را تشخیص دهید و بعد به شما امکان کنترل تعداد نقاط آن ها را می دهد، تا به راحتی بتوانید فرم آن ها را تغییر دهید.
  • ابزار Path Extends در این افزونه به شما اجازه می دهد خطوط را به صورت دقیق افزایش یا کاهش دهید (طول و عرض آنها را تنظیم کنید)
  • Vector Scribe2 ابزاری به نام "Dynamic Corner" دارد که کنترل نامحدودی بر گوشه ها را برای شما فراهم می کند تا بتوانید شکل نهایی را گرد تر یا هندسی تر ترسیم کنید.
  • ابزار اندازه گیری آن بسیار قدرتمند است و محاسبه دقیق طول و زوایا را در واحد های اندازه گیری مختلف، برای شما ممکن می کند.
  • ابزار نقاله را دارد که یک چیز بسیار ساده در عین حال کاربردی است که با آن می توانید زوایا یک تصویر در ایلوستریتور را به دقت طراحی کنید.

هزینه:

شما می توانید این افزونه را به صورت آزمایشی و رایگان به مدت 14 روز استفاده کنید، برای استفاده از آن برای یک کاربر باید سالانه 139 دلار بپردازید و هم برای ویندوز هم برای MacOS قابلیت های یکسانی را ارائه می دهد.

3. Symmetry Works

افزونه Symmetry Wroks برای استفاده در ادوبی ایلوستریتور

Artlandia Symmetry Works یک پلاگین منحصر‌به فرد برای ایلوستریتور است که کمک می کند الگوهای پیچیده را به راحتی درست کنید، چیزی که ممکن است نتوانید به تنهایی با ایلوستریتور انجام دهید.

با این افزونه به راحتی می توانید الگو بسازید و گرافیک های آن ها را ویرایش کنید. می توانید رنگ ها را به گونه ای تغییر دهید که به شما در ایجاد فضاهای مثبت و منفی کمک کنند و تعادل زیبایی را در تصاویر تولیدی شما به وجود آورند. این افزونه به شما کمک می کند ضمن صرفه جویی در وقت بهتر و خلاقانه تر کار کنید.

ویژگی ها:

  • Symmetry Works به شما امکان می دهد با ساختن کپی هایی از طرح اصلی، الگوهایی قابل تکرار و ویرایش را در ادوبی ایلوستریتور درست کنید.
  • شما با این افزونه به راحتی می توانید موتیف و الگو را ویرایش یا بازسازی کنید
  • حالت Insert به شما امکان می دهد در الگوی خود ویرایش های عمیقی را انجام دهید
  • با استفاده از این پلاگین کاربردی می توانید بازتاب و چرخش را در طرح های خود بسیار حرفه ای تر نمایان کنید
  • این پلاگین یک هماهنگی زیبایی شناختی بسیار عالی را بین رنگ و اشکال ایجاد می کند و بهره وری کاری شما در ایلوستریتور را افزایش می دهد.

هزینه:

دو ورژن Symmetry Works 6  و Symmetry Works 6LP وجود دارند که به ترتیب 249 و 364 دلار قیمت دارند.

4. Magic Exporter

افزونه Magic Exporter برای برنامه ادوبی ایلاستریتور

این پلاگین مخصوص خروجی گرفتن از آثار هنری ساخته شده در ادوبی ایلوستریتور است. با این افزونه شما می توانید همه طرح های خود را با یک کلیک به فایل PNG و مناسب برای همه دستگاه ها، تبدیل کنید.

این پلاگین برای صرفه جویی در وقت ارزشمند طراحان هنگام خروجی گرفتن از طرح ها، است. اغلب مواقع طراحان مجبورند لایه ها را به صورت دستی کراپ کنند و بعضی دیگر را پنهان کنند تا بتوانند فقط چیزی را که نیاز دارند خروجی بگیرند. با این افزونه می توانید فقط چیزی را که می خواهید علامت گذاری کنید و با استفاده از منوی آن به هر پسوندی که می خواهید، آن را خروجی بگیرید. همچنین این افزونه به شما اجازه می دهد از یک شی خاص در طرح خودتان چندین خروجی به چند فرمت مثل PNG ، بگیرید.

ویژگی ها:

  • با یک انتخاب و کلیک روی هر شی یا طرحی که دوست دارید می توانید آن را به صورت جداگانه به هر فرمتی، خروجی بگیرید
  • شما می توانید در این افزونه فایل های خود را نام گذاری کنید و حتی می توانید یک فرآیند نامگذاری خودکار و سفارشی را طراحی کنید تا باز هم در وقت خود در هنگام خروجی گرفتن از فایل ها، صرفه جویی کنید
  • Magic Exporter به شما اجازه می دهد فایل های خود را با ایجاد زیرپوشه به خوبی مدیریت و سازماندهی کنید.

هزینه:

قیمت Magic Exporter فقط 25 دلار در ماه است ( البته این افزونه فقط برای MacOS کار می کند)

5. Select Menu

پلاگین Select Menu برای برنامه ادوبی ایلوستریتور

Select menu  یک افزونه برای صرفه جویی در وقت است که 18 ویژگی اضافی را به منوی کشویی "Select" در فضای ادوبی ایلوستریتور اضافه می کند. این ویژگی ها در حالت عادی ایلوستریتور موجود نیستند.

ایلوستریتور نمی تواند بین مسیرهای باز و بسته (Path) تمایز قائل شود. اما با استفاده از این پلاگین می توانید به تمام مسیرهای بسته، مسیرهای باز، مسیر های پرشده، مسیرهای Stroked، مسیرهای ترکیبی و مسیرهای چین‌دار، دسترسی داشته باشید. این پلاگین برای صاف کردن تصویر و حفظ شفافیت آن عالی است.

ویژگی ها:

  • اضافه کردن 18 قابلیت کاربردی به منوی Select
  • با این پلاگین می توانید تصاویر در ادوبی ایلوستریتور را به سرعت صاف و درخشان کنید
  • با این پلاگین می توانید به راحتی هر مسیری را در ادوبی ایلوستریتور انتخاب و ویرایش کنید

هزینه:

استفاده از این افزونه رایگان است و برای ویندوز و MacOS هم موجود است.

پلاگین های کاربردی برای ادوبی ایلوستریتور

جست‌وجوی ما در دنیای ایلوستریشن به پایان نرسیده و در مطالب بعدی هم به دنبال پلاگین و نرم افزارهای کمکی بیشتری برای برنامه محبوب ادوبی ایلوستریتور خواهیم بود و هم می خواهیم به اطلاعاتمان درباره دنیای ایلوستریشن و تصویرسازی اضافه کنیم. اگر شما هم مثل ما به این دنیا علاقه مند هستید توصیه می کنیم مجموعه مقالات ما در این حوزه را مطالعه کنید.

منبع

حبیب عرب

حبیب عرب

حبیب عرب هستم لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی دارم و به زبان های فرانسه و اسپانیولی هم مسلطم بیش از 12 سال است در حوزه ترجمه زبان فعالم . علاقه ام به زبان های خارجی به طرف تولید محتوا و مقاله نویسی تجربی هدایتم کرد. از آنجایی که ...

۱ نظر در “پلاگین‌های مفید برای ادوبی ایلوستریتور (قسمت اول)

  1. Kiarash گفت:

    مرسی از پیشنهاداتتون، ۲ تا از پلاگین ها رو نداشتم و واقعا به کارم اومدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر
سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود تجربه شما در وب سایتمان استفاده می کنیم. با مرور این وب سایت، شما با استفاده از کوکی ها موافقت می کنید.
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.