همه با هم، رویاهارو طراحی کنیم
Together As One, Designing The Dreams
ورود | ثبت نام
چطور یک ایلوستریتور شویم

چطور یک ایلوستریتور (هنرمند دیجیتالی) شویم؟قسمت دوم

تاریخ انتشار

آخرین بروزرسانی

محتوای مقاله

چطور یک ایلوستریتور (هنرمند دیجیتالی) شویم؟

در بخش اول این مطلب راه ها و نکته هایی را برای شروع مسیر شغلی به عنوان یک ایلوستریتور را ذکر کردیم.

گفتیم که استراتژی رسیدن به سطح یک تصویرسازی دیجیتالی چگونه می تواند باشد و درمورد برندسازی شخصی و راه های آن توضیح دادیم. در ادامه این مقاله می خواهیم در این مبحث عمیق تر شویم و ببینیم یک ایلوستریتور چه مهارت هایی را نیاز دارد و مباحث مالی و شغلی در این حرفه چه گونه هستند.

مهارت های مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک ایلوستریتور

مهارت های موردنیاز یک ایلوستریتور

ایلوستریتورها با افراد و مشاغل مختلفی از جمله نویسندگان، ویراستاران، گرافیست ها، در تعامل نزدیک خواهند بود. یک تصویرگر برای موفقیت در این زمینه باید طیف وسیعی از مهارت ها را داشته باشد، ویژگی های زیر برای رسیدن به سطوح بالای این شغل مورد نیاز هستند :

 

    • مهارت عالی در مذاکره
    • مهارت عالی طراحی، اسکچ زدن، و پرتره سازی
    • توانایی قدرتمند عکاسی
    • تسلط نسبی بر فناوری اطلاعات (IT) و برنامه های کاربردی در طراحی
    • خلاقیت و نوآوری، همراه با درک چشمی خوب از رنگ ها، تناسب و ترکیب در طراحی
    • قادر بودن به تولید یک نقاشی که یک ایده یا مفهوم را منتقل کند
    • قابلیت ایجاد طرح های تمیز، واضح و زیبا

در برخی موارد ممکن است یک ایلوستریتور نیاز داشته باشد که بداند چگونه پزشکی یا سیستم های مکانیکی چگونه کار می کنند. زمانی که از شما خواسته شود تصاویری برای یک کتاب درسی در زمینه پزشکی، بسازید، ممکن است نیاز به دانستن آناتومی یا ساختار سلولی هم داشته باشید!

مسئولیت های یک ایلوستریتور

مسئولیت های یک ایلوستریتور

 

    • پیش طرح های اولیه را بر اساس مشخصات خواسته شده تهیه کند.
    • از نرم افزارهای تخصصی برای اصلاح طرح ها استفاده کند.
    • از رنگ ها، جلوه های بصری و دیگر امکانات برای به تصویر کشیدن موثر مفاهیم خواسته شده استفاده کند.
    • از نرم افزار طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) برای قالب بندی عکسها و تصاویر استفاده کند.
    • پرسپکتیوها را با استفاده از تکنیک های ایزومتریک به اشیاء اضافه کند.
    • محدودیت های زمانی و مالی را برای پروژه خود تعریف کند.
    • اطمینان حاصل کند که تمام تصاویر اعم از چاپ شده ها یا انواع دیگر با مشخصات خواسته از نظر رنگ و کیفیت مطابقت داشته باشند.
    • به همراه تیم طراحی، مفاهیم، الگوها و سبک های جدیدی را در صورت نیاز ایجاد کند.
    • به روز باشد و با جدیدترین رویکردها و نرم افزار های طراحی آشنا باشد.
    • بتواند با ترکیب از طراحی سنتی و دیجیتالی هر نوع تصویری را بسازد.
    • با بازاریاب ها، مشتریان و ویراستارها در جلسات و همفکری ها شرکت کند تا نیازهای آنها را بشناسد و پروژه کاری را به خوبی مدیریت کند.

توصیه هایی برای ایلوستریتورهای تازه کار

توصیه هایی برای ایلوستریتورهای تازه کار

برای دوام آوردن در این رشته و داشتن یک تاریخچه شغلی طولانی و پربار به عنوان یک ایلوستریتور، این نکات را باید در نظر داشته باشید:

      1. با همکاران خود آشنا شوید: در رویدادهایی که مرتبط به شغل شما هستند شرکت کنید، یا در گروه هایی مثل انجمن ایلوستریشن و تالارهای گفتگو اینترنتی عضو شوید.
      2. کار خود را تبلیغ کنید: از رسانه های اجتماعی و سایت های اشتراک گذاری نمونه کار برای جلب توجه شرکت ها، مدیران آژانس های هنری/تبلیغاتی، و سایر مشتریان بالقوه استفاده کنید. تماس مستقیم با مشتریان و مدیران شرکت ها نیز ممکن است برای شما یک گزینه باشد.
      3. به جدول زمانی خود پایبند باشید: برای مشتریان خود مشخص کنید که چه کاری می توانید برای آنها انجام دهید و باید چه انتظاری در حوزه توانایی های شما، داشته باشند. هرگز در موعد تحویل پروژه بدقولی نکنید. با سروقت رساندن سفارشات و طرح ها و اجرای با کیفیت می توانید یک اسم با اعتبار برای خود بسازید.
      4. از زمان خود استفاده بهینه کنید: از اوقات فراغت خود برای انجام پروژه هایی استفاده کنید که دشوارتر به نظر می رسند و نیازمند آموزش جدیدی هستند. ممکن است مجبور باشید در کلاس های آنلاین شرکت کنید یا تمرکز خود را تغییر دهید. بنابراین مدیریت زمان برای شما بسیار حیاتی است.

چگونه به عنوان یک ایلوستریتور کار پیدا کنیم؟

کار برای ایلوستریتورها

Fiverr یک مکان مناسب برای تصویرسازان مشتاق و با استعداد، برای فروش آثارشان است. برای فروش و به مزایده گذاشتن اثر هنری خودتان در این پلتفرم می توانید یک اکانت با عنوان "فروشنده" ایجاد کنید و برای هر محصول قیمت ثابتی تعیین کنید. به عنوان مثال یک تصویر با توضیحاتی شبیه به : یک باغ گیاه شناسی به قیمت 55 دلار.

در این میان سایتی مثل Upwork تنها بر روی کارهای آزاد (فریلنس) تمرکز می کنند، آنها به فریلنسرها اجازه می دهند تا پروفایل خود را درست کنند و نرخ های خودشان را برای خدمات یا آثار هنری شان ارائه دهند. کارفرمایان و مشتریان می توانند در این سایت و سایت های مشابه به دنبال ایلوستریتورهایی با سطح دلخواه خود بگردند.

مسیر شغلی و دستمزد ایلوستریتور ها

مسیر شغلی و درآمد ایلوستریتورها

اکثر ایلوستریتورها به عنوان هنرمندان مستقل باقی می مانند و ممکن است در همین زمینه مسیر شغلی بسیار لذت بخشی را طی کنند. برخی کار خود را با آموزش ترکیب می کنند در حالی که دیگران ممکن است به صورت فریلنسر کار کنند و با صاحبان کسب و کار به صورت پروژه ای وارد مراودات مالی شوند.

پتانسیل درآمد برای ایلوستریتورها می تواند بر اساس عواملی مثل تجربه، سطح مهارت، موقعیت مکانی و کشوری که در آن کار می کنند متفاوت باشد. به طور متوسط یک هنرمند یا تصویرگر معمولی می تواند از 20 تا 50 دلار در ساعت درآمد داشته باشد.

ایلوستریتورها به ویژه در زمینه های تبلیغات، انتشارات و انیمیشن تقاضای کار زیادی دارند. اگر به هنر علاقه دارید و از داستان سرایی لذت می برید، این شغل مناسب شماست.

این مسیر شغلی احتمالاً در آینده تعاملی تر و پویاتر خواهد شد. کاربران و مشتریان تصاویر جذابتری درخواست خواهند کرد و هوش مصنوعی نیز سطح انتظارات را بالاتر برده است.

سوالات متداول

سوالات متداول درباره ایلوستریشن

مدرک دانشگاهی در زمینه های مرتبط حداقل نیاز برای اکثر مشاغل مرتبط با این حوزه است. با این حال شما می توانید بعضی از موقعیت های شغلی پایه یا همراه با کارآموزی را در سطوح ابتدایی، صرفاً با دیپلم و البته مقدار زیادی استعداد هنری، تصاحب کنید.

تقریباً 28000 تصویرگر در ایالات متحده آمریکا وجود دارند. پیش بینی می شود که در بازه زمانی 2016 تا 2026 رشد مشاغل مرتبط با ایلورستریشن به میزان 6.8 درصد افزایش پیدا کند.

تصاویر و تصویرسازی در آینده احتمالاً چیزی فراتر از ابزارهای بصری خواهند بود. با کمک مجموعه ای از رویکردهای دیجیتالی پیشرفته، برنامه نویسی، و البته هوش مصنوعی ، قابل پیش بینی است که ایلوستریتورها طرح های جدید و خلاقانه بهتر و بیشتری را تولید کنند.

بله البته! کسانی آثار خود را به بنگاه های نشر می فروشند و یا با آنها قرارداد می بندند تا مطالب آنها را به تصویر بکشند. اگرچه چند استثناء هم در این حیطه وجود دارد و ممکن است روشهای همکاری متفاوتی در جاهای مختلف دنیا باشد، اما اینها رایج ترین روش های کار برای بنگاه های انتشاراتی بین المللی هستند.

نتیجه گیری

در آخر اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم، پیشرفت خود را به عنوان یک ایلوستریتور با مستند کردنش ادامه دهید، حفظ کار و آینده شغلی شما به طرز حیاتی به همین بستگی دارد. هرکسی که تا به حال به عنوان یک هنرمند دیجیتالی فعالیت کرده باشد به شما خواهد گفت که همیشه به کارهای قبلی خودتان بازگردید و ببینید اگر دوباره می خواستید آنها را انجام دهید چه فرآیندی را طی می کردید.

برای آشنایی بیشتر با دنیای طراحی و ایلوستریشن ما در بخش فروشگاه برای شما تعدادی از بهترین طرح های از پیش ساخته شده را فراهم کرده ایم که دعوت می کنیم از آنها بازدید کنید.

منبع:

حبیب عرب

حبیب عرب

حبیب عرب هستم لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی دارم و به زبان های فرانسه و اسپانیولی هم مسلطم بیش از 12 سال است در حوزه ترجمه زبان فعالم . علاقه ام به زبان های خارجی به طرف تولید محتوا و مقاله نویسی تجربی هدایتم کرد. از آنجایی که ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر
سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود تجربه شما در وب سایتمان استفاده می کنیم. با مرور این وب سایت، شما با استفاده از کوکی ها موافقت می کنید.
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.