همه با هم، رویاهارو طراحی کنیم
Together As One, Designing The Dreams
ورود | ثبت نام
چطور یک ایلوستریتور (هنرمند دیجیتالی) شویم؟

چطور یک ایلوستریتور (هنرمند دیجیتالی) شویم؟قسمت اول

تاریخ انتشار

آخرین بروزرسانی

محتوای مقاله

مشاغل مرتبط با تصویرسازی هرگز به اندازه امروز هیجان انگیز نبوده اند و هیچوقت بازارکار آنها تا این حد پر تقاضا نبوده است. از روزگاری که رسانه های مکتوب مثل روزنامه و مجله ها انحصار رسانه ای را در اختیار داشته اند، مدتها گذشته است. ناشران امروزه بیشتر و بیشتر متوجه می شوند که کتابهای الکترونیکی و سایر پلتفرم های دیجیتالی در حال قبضه بازار هستند.

امروزه، نویسندگان و ناشران باید بر توانایی و استعداد تصویرگران برای جان بخشیدن به داستان ها و متون خود تکیه کنند.

یک ایلوستریتور(Illustrator) امروزه می تواند از بین هزارن راه، مسیر شغلی محبوب خود را انتخاب کند. برای موفقیت به عنوان یک ایلوستریتور حرفه ای باید یاد بگیرید که چگونه سبک منحصر به فرد خود را به وجود بیاورید و آن را اصلاح کنید یا ارتقاء دهید. در این مقاله می خواهیم چگونگی تبدیل شدن به یک ایلوستریتور یا همان هنرمند دیجیتالی را با هم مرور کنیم.
اگر به این حوزه علاقه دارید توصیه میکنیم آرشیو آثار هنری فروشگاه مارا بازدید کنید.

ایلوستریتور کیست ؟

ایلوستریتور کیست ؟

برای به تصویر کشیدن یک ایده یا یک نوشته، تصویرساز یک نمایش بصری از موضوع ایجاد می کند. مجلات، کتاب های کودکان و حتی کتاب های مصور می توانند از سبک های مختلف تصویرسازی بهره مند شوند.

تصویرسازی نیز به همان شکلی که سایر رشته های هنری تکامل یافته اند، رشد کرده است.

در قدیم، ایلوستریتورها کامپیوتری نداشته اند که به آنها در کارشان کمک کند. ابزارهای آنالوگ مانند مداد، رنگ و قلم مو توسط اکثر تصویرگران در طول ساخت یک طرح استفاده می شد. سپس کار آنها برای چاپ فرستاده می شد و در ادامه برای تکثیر یا استفاده در روزنامه ، مجله، کتاب و... آماده می شد.

در دنیای امروز، لیتوگرافرهای قدیمی کم تعداد هستند و از ایلوستریتورها انتظار می رود که بدانند چگونه آثار خود را اسکن یا چاپ کنند و چگونه طرحی ارائه دهند که بدون نیاز به لیتوگرافی برای چاپ آماده باشد. البته طراحی های به سبک قدیم و لیتوگرافی هنوز روش های قابل قبولی در مقابل روش دیجیتالی تولید آثار هنری برای مشتریان هستند. البته این نسبت روز به روز در حال تغییر به نفع شیوه دیجیتالی است.

در نهایت اصلی ترین توصیه ای که برای شما داریم این است که اگر به عنوان یک تصویرساز با نرم افزارهای دیجیتالی آشنایی ندارید قبل از قبول یک پروژه حتماً این نکته را به اطلاع مشتری خود برسانید.

طراح گرافیک در مقابل ایلوستریتور: تفاوت کجاست؟

طراح گرافیک در مقابل ایلوستریتور: تفاوت کجاست؟

کار یک ایلوستریتور ایجاد یک نمایش بصری از یک اثر یا یک مفهوم است. هدف این کار می تواند انتقال پیام خاصی به یک یا گروهی از افراد باشد.

یکی از اصلی ترین تفاوت های بین این دو نرم افزارهایی است که هر کدام استفاده می کنند. در حالی که طراح گرافیک ممکن است بیشتر از ادوبی فتوشاپ استفاده کند کار یک تصویرساز با ادوبی ایلوستریتور است.

طراحان گرافیک و ایلوستریتورها اشتراکات زیادی دارند. طراح گرافیک می تواند به عنوان تصویرساز کار کند یا بالعکس. برخلاف ایلوستریتورها، طراحان گرافیک باید با مشاغل برای طراحی لوگوها، برندینگ تصویری و... کار کنند. در حقیقت موفقیت طراح گرافیک مرتبط بر توانایی های شخصی خود اوست در مقایسه با تصویرگران که توانایی آنها باید در رابطه با جان بخشیدن به یک داستان، یا یک نوشته باشد.

چطور یک ایلوستریتور شویم؟

چطور یک ایلوستریتور شویم؟

تبدیل شدن به یک ایلوستریتور مستلزم ترکیبی از خلاقیت، مهارت فنی و درک تصویری از داستان سرایی است. همه این خصوصیات در حالی که باید مهارت های سنتی هنری را هم داشته باشید در عصر دیجیتال امروز، تصویرسازان هم از دانش نرم‌افزاری طراحی و هم از تکنیک های سنتی هنری بهره می برند. شرکت در دوره های آموزشی و دیدن نمونه هایی از ایلوستریشن های برگزیده دنیا را هم برای بهتر شدن در این زمینه به شما توصیه می کنیم.

شروع حرفه شما به عنوان یک ایلوستریتور ممکن است در ابتدا دشوار به نظر برسد، اما با انجام تحقیقات و آموزش های درست و داشتن یک استراتژی سنجیده شده می توانید به خوبی در مسیر تحقق رویاهای خود در این حوزه گام بردارید.

همچنین برای درک بهتر موضوعات این مقاله به شدت توصیه میکنیم مقاله آشنایی با ادوبی ایلوسریتور را بخوانید

استراتژی مرحله به مرحله برای رسیدن به سطح یک تصویرساز(Illustrator) حرفه ای می تواند به این چهار مرحله اصلی تقسیم شوند:

1. تحصیلات خود را دنبال کنید

تحصیلات مربوط به ایلوستریشن

آموزش های عملی زیادی در رشته هنرهای زیبا مثل طراحی، نقاشی و گرافیک با کامپیوتر وجود دارد. کارفرمایان در هنگام استخدام یک ایلوستریتور معمولاً به مدرک کاردانی یا کارشناسی در یکی از این رشته ها اهمیت می دهند. برای ادامه تحصیل می توانید در برنامه های آموزشی که بر مهارت خاصی مانند تصویرسازی معماری یا مهندسی تمرکز دارند، شرکت کنید.

2. بر روی یک حوزه خاص تمرکز کنید

بر روی یک حوزه خاص از ایلوستریشن تمرکز کنید

اگر قبلاً آموزش رسمی یا تحصیلات مرتبط داشته اید، حالا یک سکوی پرتاب عالی، برای شروع دارید. می توانید در مورد نقاط قوت تصاویری که تولید می کنید، سلایق و سبک های مختلف و سایر جزئیات مهم، تصمیم بگیرید.

سپس تمرکز خود را به حوزه هایی که می خواهید با آنها بیشتر درگیر باشید محدود کنید. یکی از راه های انجام این کار، این است که فهرستی از چیزهایی که برایتان جذاب است، تهیه کنید و سپس از بین آنها شروع به انتخاب کنید. اگر در این کار مبتدی هستید باید بدانید محدود کردن کارتان به چند حوزه کلیدی می تواند حسابی در وقت و انرژی شما صرفه جویی کند.

3. مهارت های خود را تقویت کنید و از همه ابزارها استفاده کنید

تقویت مهارت ها و اشنایی با ابزارهای ایلوستریشن

پس از تصمیم گیری درباره حوزه تصویرسازی خود، می توانید روی مجموعه مهارت ها و ابزارهایی که برای آن حوزه تاثیرگذارتر هستند، تمرکز کنید. ابتدا با تحقیق در مورد برخی از رایج ترین ابزارها و نرم افزارهای مفیدی که در زمینه کاری شما، شهرت دارند، شروع کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چیزهایی که ممکن است به آنها نیاز داشته باشید، شروع به جستجوی آنلاین کنید، یا دنبال نرم افزارها و آشنا شدن با آنها باشید. به عنوان مثال، ادوبی فتوشاپ و ادوبی ایلوستریتور اصلی ترین ابزارهای مورد استفاده در اغلب حوزه های تصویرسازی هستند، حتی در طراحی گرافیک هم همین طور است. البته باید بگوییم که اگر در حال یادگیری هستید یا در این حوزه مبتدی محسوب می شوید، این نرم افزارها ممکن است برای شما زیادی دشوار و یا زیادی گران باشند!

4. یک پورتفولیوی قوی برای خود بسازید

یک روزمه قوی برای یک ایلوستریتور

هنگام درخواست برای کار، رزومه شما یکی از ضروری ترین چیزها خواهد بود. معمولاً استخدام کنندگان در رشته های مربوط به تصویر یا به طور کلی دنیای هنر و طراحی به یک رزومه قوی بیشتر از مدرک دانشگاهی اهمیت می دهند.

برای ساختن یک پورتفولیو کمی زمان بگذارید، زیرا بیشتر از چیزی که فکر می کنید اهمیت دارد. توصیه می کنیم بهترین و عالی ترین خلاقیت های خود را در ابتدای پورتفولیو خود بیاورید. توانایی های هنری خود را در رزومه تان به رخ بکشید و خود را به عنوان یک هنرمند با اعتماد به نفس، جلوه دهید.

ساختن یک پورتفولیو خب در عصر دیجیتال، چه به صورت یک وب سایت، چه در فیسبوک یا اینستاگرام یا حتی در پلتفرم هایی مثل مثل یوتیوب، آسان است. ArtStation نمونه ای از فضایی خاص روزمه سازی است که می توانید از آن برای ساخت روزمه استفاده کنید. یک رزومه دیجیتالی به شما کمک می کند تا کارهای خود را به صورت نمونه ای در فضاهای عمومی تری منتشر کنید و در نهایت به یاد داشته باشید در دنیای آنلاین امروزی باید تبلیغات شما به عنوان یک هنرمند "وایرال" شود.

5. برندسازی شخصی

برندسازی شخصی در مشاغل مربوط به ایلوستریشن

هیچ تضمینی وجود ندارد که مخاطبان مورد نظر شما رزومه یا نمونه کارهای شما را بیابند. یا حتی به بهترین آنها دسترسی داشته باشند تا قضاوت بهتری نسبت به شخصیت هنری و سلیقه زیبایی شناسی شما داشته باشند. اگر شما به صورت فعال خودتان را تبلیغ نکنید هیچکس درباره کارهای باورنکردنی شما خبردار نخواهد شد. بدون انجام برند سازی از شخصیت هنری شما هیچ فرصت خوبی سر راه شما قرار نخواهد گرفت . در اینجا چند پیشنهاد برای تبلیغ بهتر کارهای شخصی و ارائه یک برند شخصی برای شما داریم:

• شبکه سازی

شبکه سازی برای یک ایلوستریتور

به لطف ظهور رسانه های اجتماعی، شناخت افراد جدید امروزه بسیار آسان شده است.  به راحتی می توانید با استفاده از سایت هایی مثل دریبل یا پلتفرم هایی مثل اینستاگرام شروع به ایجاد شبکه شخصی مشتریان و طرفداران کار خود کنید. با استفاده از این پلتفرمها می توانید در گردهمایی های آنلاین یا فیزیکی حضور داشته باشید و شخصاً با سایر همکاران یا رقبایتان در تعامل باشید تا همیشه در سطح بالای رشته خود باقی بمانید.

• برای شغل ها مرتب درخواست دهید

درخواست برای مشاغل مربوط به ایلوستریشن

باید خودتان را در فضای کاری قرار دهید تا بتوانید از فرصتهایی که ممکن است سر راهتان قرار بگیرد بهترین استفاده را بکنید. برای دریافت بهتر از چیزی که اکثر استخدام کنندگان به دنبال آن هستند می توانید سایت هایی مثل Upwork ، Glassdoor ، Indeed ، Linkedin را بازدید کنید.

هیچ وقت فراموش نکنید که رزومه کاری خود یا وب سایت پورتفولیو خود را در یک مصاحبه کاری ارائه کنید تا استخدام کننده یا مصاحبه گیرنده شغلی بتواند به خوبی با شخصیت هنری و توانایی های شما آشنا شود. یکی از ویژگی های خوب پلتفرم های شغل یابی آنلاین امکان دریافت آلارم برای شغل های جدید است، می توانید انتخاب کنید که هنگامی که یک موقعیت شغلی مناسب شما در دسترس قرار گرفت به وسیله پیامک یا ایمیل از آن باخبر شوید.

• از سوشیال مدیا بیشترین استفاده را ببرید

استفاده از شبکه های اجتماعی برای ایلوستریتورها

امروزه تقریباً همه، حداقل از یک رسانه اجتماعی استفاده می کنند. به جای درست کردن یک وبسایت شخصی، که ممکن است بسیار چالش برانگیز و پرهزینه باشد، حساب های شما در شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک یا اینستاگرام می توانند شما را به حداکثر دسترسی به جامعه مخاطب خود برسانند.

کاربران پلتفرم های مختلف در سوشیال مدیا مثل فیسبوک یا توییتر می توانند با کلمات کلیدی ، هشتگ یا دیگر روشها، به جستجو در آنها بپردازند. اگر بتوانید هشتگهای شخصی خود را بسازید و در جایی از الگوریتم این پلتفرم های سوشیال مدیا، به نقطه طلایی "وایرال" شدن برسید، تضمینی عالی را برای ادامه مسیر خود خواهید داشت.

کلام آخر

در بخش دوم این مقاله به تکنیک ها و نکات بیشتری درباره زیر و بم "ایلوستریتور" شدن خواهیم پرداخت و در نهایت یک جمع بندی از همه نکات و ریزه کاری هایی که نیاز دارید تا به موفقیت شغلی در این حوزه برسید، ارائه خواهیم داد.

قسمت دوم مقاله: چطور یک ایلوستریتور (هنرمند دیجیتالی) شویم؟ قسمت دوم

منابع :

حبیب عرب

حبیب عرب

حبیب عرب هستم لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی دارم و به زبان های فرانسه و اسپانیولی هم مسلطم بیش از 12 سال است در حوزه ترجمه زبان فعالم . علاقه ام به زبان های خارجی به طرف تولید محتوا و مقاله نویسی تجربی هدایتم کرد. از آنجایی که ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر
سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود تجربه شما در وب سایتمان استفاده می کنیم. با مرور این وب سایت، شما با استفاده از کوکی ها موافقت می کنید.
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.