همه با هم، رویاهارو طراحی کنیم
Together As One, Designing The Dreams
ورود | ثبت نام
اهمیت آیکون در اپلیکیشن

راهنمایی برای طراحی آیکون در اپلیکیشن موبایل

تاریخ انتشار

آخرین بروزرسانی

محتوای مقاله

در حدود 2.2 میلیون اپلیکیشن موبایل  در فروشگاه برنامه اپل و حدود 2.8 میلیون برنامه هم در فروشگاه گوگل وجود دارد. این تعداد مرتباً در مقیاس عظیم در حال افزایش است.

با این تعداد اپلیکیشن موبایل، امروزه اپ استور چیزی کمتر از یک میدان جنگ نیست که در آن هر اپلیکیشن موبایل برای فضای خود باید بجنگد!

در این بازار باید مطمئن شوید که نه تنها آیکون برنامه موبایلی شما در میان بقیه متمایز است، بلکه به اندازه کافی باید برای دانلود توسط کاربران جذاب باشد. حداقل کاری که یک آیکون باید برای شما بکند این است که کاربران بالقوه را به دانلود محصول شما جذب کند.

اگر به دنبال ساخت یک پلتفرم یا یک بازی یا هر نوع دیگری از اپلیکیشن هستید باید نهایت توجه به جزئیات و قواعد طراحی آیکون را داشته باشید، به عبارتی مهمترین عنصر در طراحی اپلیکیشن موبایل، آیکون یا به عبارت بهتر نماد برنامه است.

اگر کنجکاوید که بیشتر درباره دنیای آیکون ها بدانید توصیه می کنیم مقالات دسته آیکون در بخش بلاگ وب سایت ما را مطالعه کنید.

در این مطلب، در مورد اهمیت طراحی یک آیکون صحیح برای اپلیکیشن و چگونگی ساخت طرح های آیکون دیجیتالی موفق صحبت خواهیم کرد.

چرا آیکون ها مهم هستند؟

طراحی آیکون مناسب

این ضرب المثل معروف است که " اولین برخورد، آخرین برخورد است" و در مورد آیکون ها این مسئله واقعاً صادق است. یعنی اولین برداشت مخاطب شما از آیکونی که برای اپلیکیشن خود درست کرده اید، تعیین کننده احساس کلی او نسبت به کلیت اپلیکیشن خواهد بود.

با توجه به تعداد زیاد اپلیکیشن های موبایلی در بازار، شانس دومی برای تاثیرگذاری بر کاربران نخواهید داشت.

آیکون برنامه اولین چیزی است که یک مشتری بالقوه در مورد محصول شما، خواهد دید. در واقع، طبق یک مطالعه، یک آیکون جذاب با طراحی بهینه می تواند شانس تبدیل شدن بازدید کننده به مشتری حقیقی را تا 500 درصد افزایش دهد.

بنابراین آیکون اپلیکیشن شما باید جذاب باشد، داستانی را تعریف کند، و مهمتر از همه، احساسات خاصی را در کاربران برانگیزد و آنها را به اندازه کافی کنج کاو کند تا شروع به کاوش درباره برنامه شما، کنند. یک اصل مهم دیگر این است که باید به صورت تصویری نشان دهد برنامه شما چه کاری انجام می دهد و نمادی از برند شما باشد.

اهمیت طراحی یک آیکون جذاب چیست؟

طراحی آیکون جذاب

طراحی آیکون یک مرحله حیاتی است که نیاز به طوفان فکری عمیق دارد، این فرآیند نیاز به درک کسب و کار و مخاطبان هدف دارد. چه هدف شما یک وبلاگ ساده باشد یا یک وب سایت فروشگاهی یا حتی یک بازی آنلاین، مهم است که به بینش صحیحی درباره طراحی آیکون مرتبط با آن برسید.

بهترین رویکرد این است که اصول اولیه طراحی را دوباره با خود مرور کنید که البته در ادامه این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

همانطور که گفتیم، طراحی آیکون باید به اندازه کافی ساده باشد تا پیام دلخواه را به سرعت و دقت به مخاطب منتقل کند. به عنوان یک قاعده کلی و قابل حفظ باید گفت، اگر کاربر بیش از 5 ثانیه برای درک آیکون شما وقت بگذارد، احتمالاً او را به عنوان یک مشتری از دست خواهید داد و یک اپلیکیشن موبایلی دیگر جای شما را برای او پر خواهد کرد.

خب با دانستن این قانون طراحی یک آیکون جذاب که قادر به رقابت با دیگران باشد، ضروری تر می شود.

در مقاله: چند توصیه عملی برای طراحی آیکون اپلیکیشن در این زمینه بیشتر توضیح داده ایم.

چگونه آیکون برنامه شما می تواند رتبه و میزان بازدید اپلیکیشن شما را بهبود دهد؟

طراحی آیکون جذاب

آیکون اپلیکیشن های موبایلی شما تنها به خاطر برند شما مهم نیست، بلکه نقش مهمی در بهینه سازی بازخورد و بازدید اپلیکیشن شما در اپ استور دارد.

در واقع، طبق یک مطالعه جدید، آپدیت کردن آیکون یک اپلیکیشن می تواند بین 24 تا 30 درصد به افزایش کاربران کمک کند. واضح است که یک آیکون خوب طراحی شده و جذاب، بازدیدکنندگان زیادی را جذب می کند و تقریباً می توان گفت آنها را مجبور به نصب و استفاده از محصول شما می کند، این مسئله به بازارهای فروشگاه اپلیکیشن نشان می دهد که محصول شما با استقبال مواجه شده و آنها به موازات همین اتفاق، مجبور به ارائه توجه بیشتری به برند تجاری شما خواهند بود.

در نهایت این فرآیند منجر به بهبود رتبه بندی نتایج جستجو برای برنامه یا محصول شما خواهد شد که ارتباط مستقیمی با افزایش تعداد دانلودها و بازدیدکنندگان، خواهد داشت.

چگونه آیکون های اپلیکیشن را مبتنی بر زیبایی شناسی طراحی کنیم؟

طراحی آیکون و زیبایی شناسی

طراحی آیکون یک اپلیکیشن با رعایت مبانی زیبایی شناختی را باید به عنوان یکی از مهمترین مراحل در فرآیند طراحی و توسعه اپلیکیشن، تلقی کرد. البته گفتنی است که هیچ پاسخ مطلقاً درستی برای سوال بالا وجود ندارد، زیرا هر کسب و کاری با دیگری متفاوت است، البته برخی اصول باید همیشه ثابت بمانند.

اولین قاعده این است که آیکون شما باید منحصر به فرد بودن برند تجاری شما را نشان دهد، داستان و هدف پشت آن را روایت کند، در صفحه موبایل کاربر به صورت متمایزی ظاهر شود و کاربران را برای دانلود و نصب آن تشویق کند.

راه ها و روش های مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها برای ساختن یک آیکون جذاب و کاربر پسند استفاده کنید. دو راه اصلی را می توان بر شمرد:

  • استخدام یک طراح حرفه ای برای درست کردن یک آیکون یا سفارش دادن طراحی آیکون به یک کمپانی یا طراح مشهور.
  • ساختن آیکون برنامه با استفاده از ابزارهای طراحی آیکون رایگان و پولی مانند Adobe Illustrator و Iconsflow و... .
  • دانلود پکیج های رایگان یا پولی آیکون های پیش ساخته برای ایده گرفتن یا انتخاب نهایی از بین آنها ( در این انتخاب پیشنهاد می کنیم فروشگاه ما را برای دیدن آرشیو پکیج های آیکون سه بعدی، بازدید کنید).

البته شما می توانید آیکون اپلیکیشن خود را با ابزارهای ساده و ابتدایی به شکل DIY بسازید، یا یک آیکون مشهور که قبلاً ساخته شده را به یک طراح بدهید تا صرفاً آن را با ایجاد تغییراتی به یک آیکون جدید بر مبنای یک آیکون مشهور طراحی کند. برای اطلاعات بیشتر درباره طراحی آیکون می توانید به این مطلب درباره طراحی آیکون مراجعه کنید.

چک لیست نهایی برای بهینه سازی آیکون برنامه

چک لیست برای طراحی آیکون

اکنون که اصلی ترین روش ها و بهترین نکات را برای طراحی جذاب آیکون برنامه موبایل، را بر شمردیم در اینجا یک چک لیست نهایی را به عنوان مرجع شما در طراحی آیکون قرار دادیم. این نکات خلاصه ای از دستورالعمل های مهم در طراحی آیکون است که توصیه می کنیم هر زمان که در حال طراحی یک آیکون هستید به اینها رجوع کنید.

  1. مشخصات و اندازه و قالب آیکون را برآورد کنید.
  2. آیکون باید نشان دهنده شخصیت برند تجاری شما باشد.
  3. از رنگ های مناسب در طراحی آیکون استفاده کنید.
  4. در طراحی آیکون اصول زیبایی شناسی را رعایت کنید.
  5. روی آیکون های رقبا تحقیق و تحلیل جامعی داشته باشید.
  6. آیکون شما باید قابل تشخیص و همه فهم باشد.
  7. تست کنید، بازخورد بگیرید، و بیشتر بهینه سازی کنید و باز هم این سیکل را انجام دهید.

نتیجه گیری

طراحی آیکون

طراحی آیکون یک اپلیکیشن می تواند در ابتدا برای شما یک کار دلهره آور باشد. بنابراین ما این کار بزرگ را به تکه های کوچک و ساده تر تقسیم کرده ایم که بتوانید به راحتی آیکون دلخواه خود را داشته باشید یا حداقل ایده های مفیدی را در ذهن بپرورانید. همانطور که گفتیم یک آیکون جذاب و کاربرپسند می تواند ارتباط مستقیمی با موفقیت تجاری محصول شما داشته باشد. برای دیدن آرشیو آیکون های سه بعدی و دو بعدی وب سایت ما می توانید روی این لینک کلیک کنید.

طراحی خوبی داشته باشید 🙂

منبع

حبیب عرب

حبیب عرب

حبیب عرب هستم لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی دارم و به زبان های فرانسه و اسپانیولی هم مسلطم بیش از 12 سال است در حوزه ترجمه زبان فعالم . علاقه ام به زبان های خارجی به طرف تولید محتوا و مقاله نویسی تجربی هدایتم کرد. از آنجایی که ...

۱ نظر در “راهنمایی برای طراحی آیکون در اپلیکیشن موبایل

  1. 09130483503 گفت:

    👌👌👌👌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود تجربه شما در وب سایتمان استفاده می کنیم. با مرور این وب سایت، شما با استفاده از کوکی ها موافقت می کنید.
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.