همه با هم، رویاهارو طراحی کنیم
Together As One, Designing The Dreams
ورود | ثبت نام
پلاگین های فیگما با لینک دانلود

بهترین پلاگین‌های فیگما (2024)

تاریخ انتشار

آخرین بروزرسانی

محتوای مقاله

به لطف عملکرد قدرتمند و قابلیت های عالی، فیگما تبدیل به ابزار طراحی اصلی برای بسیاری از طراحان UI/UX شده است.

با این حال چیزی که واقعاً پلتفرم فیگما را متمایز می کند، اکوسیستم گسترده پلاگین‌های آن است که به کمک آن ها می توانید فرآیند طراحی خودتان را به سطح بعدی ببرید. در این مقاله، ما بهترین پلاگین‌های فیگما را که هر طراح باید در روند کاری خود در پلتفرم فیگما، داشته باشد، معرفی می کنیم.

نکته لازم این است که این بررسی مربوط به ابتدای سال 2024 می باشد.

 

1. پلاگین UIHUT: دسترسی به هزاران منبع طراحی در فیگما

بهترین پلاگین های فیگما 2024

افزونه UIHUT برای هر طراح که به دنبال دسترسی به منابع طراحی، به صورت مستقیم در فیگما باشد، ضروری است. با استفاده از این افزونه، می توانید به بیش از 20000 منبع برای طراحی، از جمله: قالب های وب، تصاویر به درد بخور، کیت های طراحی رابط کاربری اپلیکیشن، رابط کاربری برنامه های موبایلی، لوگوها و تصاویر سه بعدی و آیکون‌ها، دسترسی داشته باشید. کپی کردن آن‌ها در فیگما بسیار آسان خواهد بود. دسترسی به چنین طیف وسیعی از منابع طراحی به شما امکان می دهد که با گنجاندن سریع عناصر طراحی با کیفیت بالا در پروژه‌های خود، در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید.

ویژگی ها:

  • بیش از 3000 قالب وب آماده
  • بیش از 3000 تصویر کاربردی
  • بیش از 3000 کیت اپلیکیشن موبایل
  • بیش از 2000 عناصر سه بعدی کاربردی
  • بیش از 9000 آیکون متنوع و با کیفیت

لینک دانلود

2. پلاگین Locofy: تبدیل طرح فیگما به کد

پلاگین Locofy برای فیگما

افزونه Locofy به معنی واقعی کلمه یک تغییردهنده بازی برای طراحانی است که می خواهند روند انتقال طرح به توسعه دهندگان وب را، سریعتر کنند. این افزونه از هوش مصنوعی برای تبدیل طرح‌های فیگما شما به کدهای آماده اجرا، استفاده می کند و بسیار برای صرفه جویی در وقت طراحان و توسعه دهندگان مفید است. با این پلاگین می توانید محتوای تعاملی (اینتراکتیو) برای طرح فیگما خود آماده کنید. می توانید طرح خود را برای ابزارهای وب مثل Next.js ، React ، Gatsby و همینطور برنامه های مخصوص موبایل مثل React Native ، قابل استفاده کنید، این ابزارهای کدنویسی با کد های نوشته شده توسط این پلاگین بسیار راحت هستند. در حقیقت Locofy با حذف نیاز به کدنویسی، به طراحان اجازه می دهد تمرکز خود را به مسائل پیچیده‌تر در طراحی، ببرند و از طرف دیگر به توسعه دهندگان نیز امکان می دهد روند پیاده سازی پروژه را سریع‌تر به پیش ببرند.

لینک دانلود

3. پلاگین Stark: دسترسی به طرح خود را ساده کنید

پلاگین Stark برای فیگما

قابلیت دسترسی یک جنبه حیاتی در طراحی است و افزونه Stark به شما اطمینان می دهد که طراحی شما برای همه کاربران قابل دسترسی آسان باشد. این پلاگین همه کاره طیف وسیعی از ابزارها را ارائه می دهد، از جمله کنترل کنتراست در طرح، شبیه ساز دید کاربر از طرح نهایی، و قابلیت حاشیه نویسی برای پروژه. با استارک می توانید به راحتی همه مسائل مربوط به قابلیت های دسترسی طرح خود را مدیریت و حل کنید و همه تنظیمات را قبل از مرحله تولید نهایی انجام دهید. با استفاده از این افزونه می توانید تجربه کاربرپسندی از طراحی خود ارائه دهید.

ویژگی ها:

  • کنترل کامل کنتراست و پیشنهاد دهند رنگ مناسب
  • شبیه ساز دید کاربر از طرح
  • طراحی تایپوگرافی با یک کلیک
  • حاشیه نویسی برای طرح (Alt Text)

لینک دانلود

4. پلاگین Storyset: کتابخانه‌ای از تصاویر(ایلوستریشن) با کیفیت

پلاگین Storyest برای فیگما

تصاویر (ایلوستریشن‌ها) می توانند جذابیت بصری طرح‌های شما را تا حد زیادی ارتقا دهند و افزونه Storyset دقیقاً همان کتابخانه وسیع از ایلوستریشن های با کیفیت است که به دنبال آن هستید. تمامی ایلوستریشن‌هایی که در این افزونه در دسترس هستند قابل ویرایش مستقیم در فیگما می باشند. با این پلاگین می توانید در کتابخانه ایلوستریشن به جستجو بپردازید و انتخاب مناسب را در پروژه طراحی خود قرار دهید. تمامی تنظیمات پس از این مرحله با چند کلیک قابل اجرا هستند، مثل: رنگ، پس‌زمینه و تم رنگی کلی طرح. چه در حال طراحی وب‌سایت باشید چه یک اپلیکیشن، افزونه Storyset منبع ارزشمندی برای گنجاندن ایلوستریشن‌های حرفه ای در طرح شماست.

لینک دانلود

5. پلاگین Color Blind: طراحی برای افراد کور رنگ

پلاگین Color Blind برای فیگما

طراحی با در نظر گرفتن کور رنگی برخی کاربران، برای اطمینان از اینکه طرح های شما برای همه قابل فهم و دسترسی باشد، ضروری است. افزونه Color Blind به شما این امکان را می دهد که طرح خود را از دید کسی که دچار کور رنگی است، مشاهده کنید. تنها با چند کلیک این پلاگین طرح شما را از دید یک شخص کور رنگ شبیه سازی می کند و رنگ ها را طوری تنظیم می کند که برای هشت نوع مختلف کور رنگی، قابل تشخیص باشد. این افزونه به طراحان کمک می کند تا مسائل دسترسی برای همه افراد را شناسایی و حل کنند.

لینک دانلود

6. پلاگین Autoname: نامگذاری خودکار لایه‌ها در فیگما

پلاگین Autoname برای فیگما

نامگذاری لایه ها در فایل های طراحی می تواند کاری زمان بر و خسته کننده باشد، اما افزونه Autoname می تواند در وقت شما صرفه جویی کند. این افزونه از هوش مصنوعی برای نامگذاری خودکار تمام لایه های طراحی استفاده می کند. با حذف نیاز به تغییر اسم به صورت دستی، Autoname به طراحان اجازه می دهد تا بر جنبه های مهم تری از کار خود تمرکز کنند. با این افزونه می توانید از دردسر تغییر اسم به صورت دستی خداحافظی کنید و اجازه دهید افزونه Autoname این کار را برای شما انجام دهد.

لینک دانلود

7. پلاگین Image Tracer: تبدیل تصاویر راستر به تصاویر وکتور

پلاگین Image Tracer برای فیگما

افزونه Image Tracer یک ابزار ارزشمند برای طراحانی است که می خواهند تصاویر شطرنجی (راستر) را به تصاویر وکتور (بردار) تبدیل کنند. این افزونه لایه هایی که انتخاب می کنید را می گیرد و آن‌ها را در یک تصویر ترکیب می کند و سپس آن را در یک لایه به صورت وکتور، ترسیم می کند. با افزونه Image Tracer ، می توانید به تعداد بی نهایت تصاویر وکتوری درست کنید و به سرعت تصاویر را ردیابی کنید. با تبدیل تصاویر راستر به وکتور، می توانید مطمئن باشید که در فایل طرح شما همه تصاویر با کیفیت بالا و مقیاس پذیر هستند.

این افزونه برای تصویرگرانی که از فضای ادوبی ایلوستریتور به فضای فیگما آمده اند بسیار کاربردی است و روند کاری طراحی را برای آن‌ها بسیار سریع‌تر می کند.

لینک دانلود

8. پلاگین MockUp: به سرعت موکاپ بسازید!

پلاگین فیگما برای MockUP

پلاگین موکاپ یک ابزار مفید برای طراحانی است که می خواهند موکاپ را از طرح خود بسازند. با استفاده از این افزونه می توانید یک دستگاه یا پلتفرم را انتخاب کنید و تماشا کنید که طرح شما روی آن صفحه نمایش یا پلتفرمی که انتخاب کرده اید، چگونه به نمایش در می‌آید. پلاگین موکاپ در حقیقت یک آرشیو بسیار غنی از انواع نمونه موکاپ های با کیفیت و محبوب را برای شما فراهم می کند و سریع ترین راه برای ساختن موکاپ از یک پروژه طراحی است. علاوه بر این می توانید موکاپ های موجود در آن را تغییر دهید و طرح خود را در آن ها وارد کنید. این افزونه برای صرفه جویی در وقت و انرژی طراحان بسیار کارآمد است.

ویژگی ها:

  • کتابخانه موکاپ: مجموعه ای از موکاپ های محبوب و باکیفیت
  • تغییر شکل ( پرسپکتیو): قابلیت تغییر و ویرایش موکاپ های موجود و ادغام آن‌ها در طرح خود

لینک دانلود

9. پلاگین To Path: شبیه سازی و ویرایش هر شکل در هر مسیر

پلاگین To Path برای فیگما

افزونه To Path یک ابزار قدرتمند برای طراحانی است که می خواهند اشکال (Shapes) را در هر مسیری (Path) شبیه سازی و ویرایش کنند. این افزونه به شما اجازه می دهد تا اشکال را در طول مسیرها دنبال کنید و بتوانید هر متنی را در هر شکلی مثل دایره، با مسیر دلخواه، قرار دهید. شکل اصلی و تغییرات آن به صورت زنده و در زمان واقعی، منعکس می شود و ویرایش آن را آسان می کند. با افزونه To Path  می توانید طرح هایی منحصر به فرد و پویا (اینتراکتیو) درست کنید.

لینک دانلود

10. پلاگین Deck 2.0: تبدیل طرح فیگما به پاورپوینت های قابل ویرایش

پلاگین Deck 2.0 برای فیگما

افزونه Deck 2.0 یک ابزار فوق‌العاده کاربردی برای طراحانی است که می خواهند طرح فیگمای خود را به یک ارائه جذاب با پاورپوینت تبدیل کنند. تنها با چند کلیک، می توانید فریم های فیگما را انتخاب کنید و بعد به افزونه Deck اجازه دهید بقیه کارها را انجام دهد. این افزونه از متن و شکل (Shape) پشتیبانی می کند و هر لایه را که نتواند تبدیل کند، به یک تصویر با فرمت Image تبدیل می کند. با استفاده از افزونه Deck 2.0 ، می توانید فرآیند تبدیل طرح فیگما به پاورپوینت را بسیار سریع و کارآمد، انجام دهید.

لینک دانلود

نتیجه گیری

افزونه های کاربردی فیگما 2024

اینها تنها تعدادی از پلاگین‌های فیگما هستند که می توانند جریان کار شما در طراحی را، ارتقا دهند. از دسترسی به منابع طراحی و خودکارسازی کارها گرفته تا افزایش دسترسی و تبدیل طرح‌ها به کد قابل اجرا، این پلاگین ها طیف گسترده ای از خدمات را ارائه می دهند که می توانند در وقت و انرژی و تمرکز یک طراح، تاثیر به سزایی بگذارند. با استفاده از این افزونه ها بهره وری و خلاقیت شما به عنوان یک طراح، بهبود پیدا می کند. توصیه می کنیم که همه این افزونه ها را تست کنید تا مواردی را که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارند، را پیدا کنید و از کارآمدتر شدن فرآیند طراحی، لذت ببرید.

همچنین اگر به دنیای فیگما علاقه مند هستید توصیه می کنیم به بخش فیگما فروشگاه ما سربزنید، در آنجا آرشیوی از بهترین طرح های آماده و پیش ساخته فیگما را برای شما گرد آورده‌ایم.

منبع

حبیب عرب

حبیب عرب

حبیب عرب هستم لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی دارم و به زبان های فرانسه و اسپانیولی هم مسلطم بیش از 12 سال است در حوزه ترجمه زبان فعالم . علاقه ام به زبان های خارجی به طرف تولید محتوا و مقاله نویسی تجربی هدایتم کرد. از آنجایی که ...

دیدگاهی در مورد “بهترین پلاگین‌های فیگما (2024)

  1. حسین موسوی گفت:

    خیلی جالب و به درد بخور بود مرسی
    اینک لینک دانلود داشت بیشتر حال داد

  2. حسین موسوی گفت:

    خیلی موافقم واقعا کاربردی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود تجربه شما در وب سایتمان استفاده می کنیم. با مرور این وب سایت، شما با استفاده از کوکی ها موافقت می کنید.
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.