همه با هم، رویاهارو طراحی کنیم
Together As One, Designing The Dreams
ورود | ثبت نام
بهترین پلاگین های فیگما

15 افزونه فیگما که هر طراحی باید داشته باشد+لینک دانلود

تاریخ انتشار

آخرین بروزرسانی

محتوای مقاله

پلاگین یا افزونه نوعی نرم افزار کوچک، کم حجم و کاربردی است که به پلتفرم فیگما شما امکانات مکملی را اضافه می کند که در حالت عادی فاقد آن است یا دسترسی به یک عملکرد را تسهیل می کند که در حالت عادی برای کاربران سخت باشد. کلمه پلاگین را در همه نرم افزار ها بسیار شنیده اید، خب فیگما هم تفاوتی با دیگران ندارد، در اینجا می خواهیم تعدادی از بهترین و کاربردی ترین آن ها را به شما معرفی کنیم. اگر به دنیای فیگما علاقه مند هستید توصیه می کنیم مقالات بخش فیگما را مطالعه کنید.

1- افزونه Autoflow

افزونه Autoflow برای فیگما

این پلاگین بهترین و آسان ترین ابزار در فیگما برای ایجاد یک جریان کاربری (User Flow) روان و سریع است. کار کردن با آن بسیار آسان است و فقط با دانلود و نصب آن روی فیگما می توانید به آن متصل شوید و در زمان بسیار کوتاهی یک User Flow برای خود درست کنید.

لینک دانلود

2- افزونه Batch Styler

افزونه Batch Styler برای طراحی در فیگما

این افزونه به شما امکان می دهد به صورت گروهی و همزمان چندین پالت رنگی و فونت را تغییر دهید. با این پلاگین می توانید کل سیستم طراحی خودتان را با یک کلیک تغییر دهید و در زمانی که برای طراحی می گذارید حسابی صرفه جویی کنید.

لینک دانلود

3- پلاگین زپلین (Zeplin)

پلاگین زپلین (Zeplin) برای فیگما

زپلین یک ابزار همه کاره است! شما به راحتی می توانید با این افزونه جریان کاربری (Userflow) درست کنید و فایل های طراحی خود را با همه دستگاه های دسکتاپ، موبایل، تبلت را سازگار و سازماندهی کنید. زپلین همچنین به طور خودکار عناصر طراحی متناسب با پالت های رنگی و فونت های شما را، تولید می کند. درباره این افزونه کارآمد در مطالب مجزایی بیشتر خواهیم گفت.

لینک دانلود

4- افزونه Mini Magic Moodboard

پلاگین Mini Magic Moodboard Generator برای طراحی در فیگما

پلاگین Mini Magic Moodboard Generator به طراحان این امکان را می دهد که تابلوهای وکتوری-گرافیکی چشمگیری را برای وب سایت خود طراحی کنند، همچنین می توانید با استفاده از این افزونه به سرعت پس زمینه های متناسب را برای طرح خود درست کنید. این پلاگین کنترلرهای خوبی برای تنظیم رنگ، نور، عمق و کیفیت تصاویر اصلی فایل طرح دارد. با این افزونه می توانید به راحتی برای پروژه های یک منبع الهام داشته باشید. تنها با چند کلیک و گذشتن از چند مرحله می توانید رنگ و نور و پس زمینه طرح خود را آماده کنید.

لینک دانلود

5- پلاگین Content Reel

افزونه Content Reel برای طراحی در فیگما

Content Reel جایی است که می توانید همه چیز، به معنای واقعی کلمه همه چیز! را دریافت کنید. از تصاویر تا متن و کپشن تا آیکون ها و آواتارها. این افزونه توسط مایکروسافت تولید شده و به باور بسیاری از طراحان مهم ترین و کم هزینه ترین پلاگین برای تولید محتوا در پلتفرم فیگما است.

لینک دانلود

6- افزونه Compressed PDF and Image Exporter

فزونه Compressed PDF and Image Exporter برای طراحی در فیگما

این افزونه همانطور که از اسمش پیداست یک ابزار برای فشرده سازی فایل های پی دی اف و استخراج عکس ها به فرمت های مختلف است. این افزونه به شما امکان می دهد اشتراک گذاری بخش های مختلف طراحی در فیگما را سریعتر و آسان تر انجام دهید. با این افزونه می توانید به به صورت آنی یک فایل PDF با حجم کم درست کنید که به راحتی قابل اشتراک گذاری در دنیای آنلاین باشد. این افزونه تصاویر را به صورت JPG، WebPS، و PNG خروجی می دهد. البته باید گفت PNG یک فایل کم حجم است و نیازی به فشرده سازی خاصی ندارد.

لینک دانلود

7- Feather Icons

افزونه Feather Icons برای طراحی در فیگما

این افزونه در حقیقت یک کتابخانه آیکون است که بسیاری از آیکون های اساسی و ضروری برای هر طراحی را در خود جای داده است. این افزونه واقعاً خوب است اگرچه می توان گفت آرشیو آیکون های آن در مقایسه با سایر پلاگین های فیگما که در حوزه آیکون هستند، کمی ضعیف و کم تعداد است.

لینک دانلود

8- پلاگین Component Collector

پلاگین Component Collector برای طراحی در فیگما

با این پلاگین می توانید صدها کامپوننت(عناصر طراحی) فیگما را با کیفیت بالا داشته باشید. این پلاگین در حقیقت یک جستجوگر برای عناصر طراحی با کیفیت است و به شما این امکان را می دهد تا با یک کلیک هر عنصری (مثل ایکون یا آواتار) را به پروژه طراحی خود اضافه کنید. این افزونه رایگان است و کافی است تنها روی گزینه Get Component کلیک کنید و آن را در فضای فیگما ببرید. ثبت نام در این پلاگین حتی نیازی به رمز عبور هم ندارد و از این بابت یکی از بهترین افزونه های فیگما است.

لینک دانلود

9- افزونه Figma به HTML، CSS، React

افزونه Figma به HTML، CSS، React برای طراحی در فیگما

این یک از محبوب ترین پلاگین های کل تاریخ فیگما است! شما با این افزونه می توانید هر وب سایتی را با چند کلیک به طرح فیگما تبدیل کنید. تصور کنید که بتوانید هر وب سایتی که می بینید را تبدیل به یک طرح فیگما کنید و از اجزای طراحی آن مثل آیکون ها یا طرح های پس زمینه به صورت مجزا استفاده کنید، به نظر ما که فوق العاده است.

لینک دانلود

10- پلاگین Icon Resizer ( تغییر دهند اندازه آیکون)

پلاگین Icon Resizer ( تغییر دهند اندازه آیکون) برای فیگما

وارد کردن یک دسته یا پکیج آیکون به فیگما و تغییر اندازه های آن ها به صورت دستی یک روش بسیار طولانی و خسته کننده است اما با این ابزار شما می توانید تمامی آیکون هایی را که می خواهید با یک کلیک به اندازه دلخواه برسانید. این افزونه به خصوص وقتی که برای ساخت یک اپلیکیشن یا یک سایت فروشگاهی، پروژه دارید و در طی آن نیاز به کار با تعداد زیادی آیکون است، بسیار مفید خواهد بود.

لینک دانلود

11- افزونه Iconfiy

افزونه Iconfiy برای طراحی در فیگما

Iconfiy  در اصل بزرگترین کتابخانه آیکون ها در بین تمام پلاگین های فیگما است. این ابزار بیش از 100 مجموعه آیکون حاوی بیش از 100000 آیکون را در اختیار شما قرار می دهد. با استفاده از این افزونه شما می توانید آیکون ها را هم به صورت وکتوری هم به صورت فایل های معمولی وارد طرح خود کنید. این افزونه بزرگترین مجموعه آیکون های مناسب فیگما را به راحتی با شما به اشتراک می گذارد.

لینک دانلود

12- افزونه Breakpoints

افزونه Breakpoints برای طراحی در فیگما

شما با استفاده از این پلاگین می توانید طرح بندی (Layout) های واکنش گرا(Responsive) را داخل فیگما به صورت پیش نمایش ببینید. با نصب این افزونه حتی بدون اینکه نیاز باشد آن را باز کنید Layout خودتان را داخل یک قاب ببینید. بهترین ویژگی این افزونه این است که نه تنها شما بلکه هر کسی در تیم شما می تواند بدون نصب افزونه از قابلیت های آن استفاده کند.

لینک دانلود

13- افزونه ایزومتریک (Isometric)

افزونه ایزومتریک (Isometric)برای طراحی در فیگما

افزونه ایزومتریک به شما امکان می دهد لایه های ایزومتریک طرح خود را بدون نیاز به تنظیمات دستی، مرتب کنید. ایزومتریک به عنوان یک افزونه کاربردی در فیگما امروزه برای اکثراً طراحان به ضرورت تبدیل شده. با این افزونه ساختن طرح های ایزومتریک بسیار آسان تر خواهد بود.

لینک دانلود

14- افزونه Draw Connector

افزونه Draw Connector برای طراحی در فیگما

خطوط و اشکال و اتصال آنها هنگام ساخت یک رابط کاربری بسیار مفید هستند.

Draw Connector یک افزونه عالی برای برچسب گذاری و اتصال لایه های شما است. کار با این افزونه بسیار سریع و راحت است.

لینک دانلود

15- پلاگین LottieFiles

پلاگین LottieFiles برای طراحی در فیگما

با افزونه LottieFiles می توانید انیمیشن ها را در طرح خود قرار بدهید. شما می توانید فایل های انیمیشن با فرمت SVG یا GIF را وارد طرح خود کنید. استفاده از این افزونه رایگان است و البته خود LottieFiles هزاران فایل انیمیشن را برای شما دارد. استفاده از انیمیشن یک مرحله پیشرفته در طراحی فیگما است و این افزونه استفاده از آنها در طراحی را، بسیار آسان کرده است.

لینک دانلود

پرسش و پاسخ درباره پلاگین ها و فیگما

پرسش و پاسخ درباره پلاگین ها و فیگما

فیگما چقدر پلاگین دارد؟

در جدیدترین بروزرسانی فیگما، بیش از 400 پلاگین در فیگما وجود دارد. این پلاگین ها به طراحان کمک می کنند تا کارهایی روتین و تکراری را به صورت خودکار انجام دهند. ویژگی های مختلفی را به فیگما اضافه می کنند. اضافه کردن افزونه در پلتفرم فیگما بسیار آسان است و کار با آن را بسیار لذت بخش و سریع می کند.

آیا می توانیم از پلاگین های فیگما کسب درآمد کنیم؟

بله می توانید. چه بخواهید به عنوان تبلیغی برای کسب و کار شخصی خودتان افزونه یا ویجت های رایگان بسازید، چه روی آنها قیمت بگذارید و به صورت مستقیم از آنها کسب درآمد کنید، در هر دو حالت کسب درآمد در فیگما، از طریق ساخت افزونه ها بسیار آسان است. اگر ایده خوبی داشته باشید و بتوانید آن را در قالب یک پلاگین اجرا کنید، حتماً با استقبال جامعه کاربری فیگما مواجه خواهید شد.

افزونه های فیگما با چه زبان برنامه نویسی، نوشته می شوند؟

جاوا اسکریپت. افزونه های فیگما در حقیقت برنامه های کاربردی مبتنی بر وب هستند که حجم بسیار کمی دارند و معمولاً عملکرد های عادی خود فیگما را گسترش می دهند یا نوعی اتوماسیون را برای عملیات های فیگما درست می کنند. پلاگین ها معمولاً با جاوا اسکریپت نوشته می شوند و رابط کاربری آنها با HTML ساخته می شود.

مدیریت افزونه ها در فیگما چگونه است؟

در ساید بار گزینه Admin را انتخاب کنید

گزینه Resources را در بالای صفحه انتخاب کنید، سپس هر Plugin یا Widget ای را که می خواهید انتخاب کنید.

سپس روی آن – اگر می خواهید حذفش کنید- کلیک کنید و از گزینه ها Remove را انتخاب کنید. به همین آسانی یک پلاگین از روی فیگمای شما حذف می شود.

آیا افزونه های فیگما برای استفاده تجاری رایگان هستند؟

معمولاً بله. جای تعجب نیست که فیگما به عنوان یک ابزار رایگان پایه ای، پلاگین های خارق العاده ای را ارائه کند. روحیه جامعه کاربری و توسعه دهندگان فیگما بر استفاده گسترده و رایگان از ابزارهایشان، استوار است.

پرسش و پاسخ درباره افزونه های فیگما

منبع:

حبیب عرب

حبیب عرب

حبیب عرب هستم لیسانس زبان و ادبیات انگلیسی دارم و به زبان های فرانسه و اسپانیولی هم مسلطم بیش از 12 سال است در حوزه ترجمه زبان فعالم . علاقه ام به زبان های خارجی به طرف تولید محتوا و مقاله نویسی تجربی هدایتم کرد. از آنجایی که ...

دیدگاهی در مورد “15 افزونه فیگما که هر طراحی باید داشته باشد+لینک دانلود

  1. حسین گفت:

    واقعا کامل بود
    از اینکه لینک دانلود رو گذاشتین سپاس‌گذارم

  2. Sarmad گفت:

    چه عالی! ممنون از معرفی و قرار دادن لینک ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر
سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود تجربه شما در وب سایتمان استفاده می کنیم. با مرور این وب سایت، شما با استفاده از کوکی ها موافقت می کنید.
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.